Wachtmuur

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Wachtmuur

#16 , 13 mei 2015 10:43

Welke is de samenstelling van die muur? Is er slechts 1 muur van 14 cm of is het een dubbele met een spouw tussen en/of isolatie? Indien hij volledig op jullie eigendom staat is er iets mis. Een mondelinge overeenkomst met een vorige eigenaar heeft hier niet veel waarde tenzij hij het zwart op wit :lol: kan bewijzen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BrechtS
Berichten: 463

#17 , 13 mei 2015 11:30

Nu los hiervan: als u niet overneemt, kan u buur na X aantal jaar (weet niet meer 20 of 30 ofzo) uw terrein in het verlengde van de niet overgenomen gemeenschappelijke muur opeisen als zijn eigendom.
Daar begrijp ik niets van. Om door verjaring eigenaar te worden moet men bezit nemen van de grond. Als TS het terrein in het verlengde van de niet overgenomen muur zelf blijft bezetten wordt de buur er geen eigenaar van.
Mijn excuses, dan had ik dat misgegrepen bij een ander topic op dit forum. Bedankt om dit uit te wijzen

pearltjes
Topic Starter
Berichten: 101

#18 , 13 mei 2015 21:16

Het is een dubbele met spouw, en 1van die 2 staat volledig op onze grond.

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 14 mei 2015 10:10

Dan lijkt hij volgens de regels van de kunst gebouwd te zijn.

pearltjes
Topic Starter
Berichten: 101

#20 , 14 mei 2015 22:30

Oke bedankt, dan doen we het nodige om de buur tegemoed te komen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”