mede-eigenaar verplichten herstellingen uit te voeren

Sanistra
Topic Starter
Berichten: 1

mede-eigenaar verplichten herstellingen uit te voeren

#1 , 27 apr 2015 15:55

In mijn appartementsgebouw zijn er twee eigenaars waaronder ikzelf. Ik heb een aandeel van 1/5 en de mede-eigenaar dus 4/5. Wij hebben in het gebouw voor de private delen een gemeenschappelijke centrale verwarmingsketel op mazout en die is momenteel stuk. Wij hebben geen syndicus daar de regeling al bestond van voor 1994 en er maar twee eigenaars zijn.

Het probleem is dat de andere mede-eigenaar weigert om deze verwarmingsketel te vervangen omdat ze er het geld niet voor heeft maar ondertussen leidt ik natuurlijk schade. Daar ik een minderheidsdeel heb kan ik niet zomaar die werken laten uitvoeren en ben ik bang mijn geld nooit te zien van haar deel. Zou het mogelijk zijn om haar te dwingen deze herstellingswerken te laten uitvoeren? Zijzelf stelt namelijk voor om te gaan verwarmen op elektriciteit wat een daling van de waarde zou betekenen van mijn onroerend goed.

Alvast bedankt voor jullie tips !

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding