kwijting op beheer

martine
Topic Starter
Berichten: 93

kwijting op beheer

#1 , 27 apr 2015 09:44

Geachte,
Eerdaags hebben we de jaarlijks algemene vergadering van het gebouw waar we met twaalf eigenaars zijn.
Als commisaris der rekeningen heb ik al meerdere keren gevraagd aan de syndicus om me per mail een copy van de te betalen driemaandelijks onkosten toe te sturen,doch dit gebeurt niet,en men geeft nooit een tegenbericht.
Ook hadden wij een spaarfonds wat door de meerderheid van eigenaars is goedgekeurd maar blijkbaar is dit stopgezet door de syndicus want er word niets meer aangerekend aan de medeeigenaars,en wij hebben nog nooit in zestien jaar ook enige intrest op die rekening mogen herkennen.
We hebben reeds van 2011 nog een grote som terug te krijgen maar dit gebeurd ook niet,men zegd altijd dat dit in orde zal komen.

Het zelfde gestelt met het technisch beheer.
Ook hebben we onze terrassen laten renoveren,doch voor de tweede keer komen de stenen los, (de eerste keer heeft aannemer de stenen komen herstellen na twee jaar aandringen)en barsten en vallen van het eerste verdieping naar benenden in de tuinen.
Syndicus heeft daar in januari een aangetekend schrijven voor gestuurt naar de firma die de werken heeft uitgevoerd maar deze reageren niet,en de syndicus reageerd ook niet meer en volgd het dossier niet op.

Kan ik op de volgende vergadering kwijting weigeren aan syndicus voor wat betreft het technisch,en voor het boekhoudkundig beheer,als deze er om vraagd.
Waarschijnlijk zoals altijd zal ik de enige zijn denk ik en wat gebeurd er dan.

Hartelijk Dank
MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 27 apr 2015 11:19

Het verbaast me dat u als rekeningcommissaris deze situatie gedurende jaren hebt toegelaten. U dient dit aan te kagen in uw verslag dat u tijdens de AV meedeelt
aan de andere eigenaars.
U hebt geen bewijzen/facturen van de onkosten en uitgaven? Hoe doet u dan uw controle?
U moet dringend orde op zaken stellen, zowel voor syndicus als voor uzelf.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

martine
Topic Starter
Berichten: 93

#3 , 27 apr 2015 17:42

ik ben nog maar twee jaar aangesteld als commisaris,(omdat het zogezegd wettelijk moest),dus eigenlijk niet zo goed op de hoogte van de materie maar ik begin er een beetje mijn weg in te vinden.
maar bedankt om de goede raad,ik zal dit tijdens de vergadering in mijn verslag aanklagen, en voorleggen aan de medeeigenaars

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 27 apr 2015 18:37

ik ben nog maar twee jaar aangesteld als commisaris,(omdat het zogezegd wettelijk moest),dus eigenlijk niet zo goed op de hoogte van de materie maar ik begin er een beetje mijn weg in te vinden.
maar bedankt om de goede raad,ik zal dit tijdens de vergadering in mijn verslag aanklagen, en voorleggen aan de medeeigenaars
Goed idee.
Schrijf in uw verslag zo nauwkeurig mogelijk uw bevindingen.
Het is dan aan de AV om een beslissing te nemen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

martine
Topic Starter
Berichten: 93

#5 , 27 apr 2015 22:11

hartelijk bedank,ik zal zeker uw raadgeving opvolgen want zo kan het niet verder.
groetjes

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 28 apr 2015 23:09

Wordt lid van een eigenaarsvereniging ... die kunnen u zeker helpen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”