dak is ingedeukt

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: dak is ingedeukt

#16 , 24 apr 2015 17:14

Topic starter kan in ieder geval al proberen nagaan of het kappen wel volgens de regels is gegaan (er is niet altijd een kapvergunning nodig als aan bepaalde voorwaarden voldaan is, als ik me niet vergis). Als blijkt dat de buurman in overtreding is, heb je toch al iets om mee verder te gaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
irmaladouce
Topic Starter
Berichten: 71

#17 , 24 apr 2015 18:09

Een update.
Intussen werd ik er door buren er attent opgemaakt dat dezelfde ploeg die de bomen heeft gekapt aan het werk was in een tuin vlak in de buurt.
Ik ben met die mensen gaan praten, maar dat viel slecht mee.
Ze ontkenden alles en zegden dat "ze mijn smoelwerk zouden vertimmeren en mijn ruiten ingooien" als ik nog "last" zou verkopen.
Intussen met hulp van buurtbewoners achterhaald dat het stempelaars en bruggepensioneerden zijn die in het zwart tuinen onderhouden.
Het is een ploeg van vijf mannen.
We know nothing, we are from Barcelona!

eylis
Berichten: 8840

#18 , 24 apr 2015 18:27

Nu klopt het verhaaltje als een bus: natuurlijk zijn er geen takken of bomen omgezaagd. De kerels klussen in het zwart en zijn niet eens verzekerd (zoals tom suggereerde :-) Dan heb je - denk ik - al ietwat gegevens om klacht neer te leggen bij de politie. Ik neem aan dat je de gegevens van de "zwarte" ploeg niet hebt. Maar wel van degenen bij wie de werken gepleegd zijn. Je legt uit dat er schade is aan je dak en dat je wil achterhalen bij wie je je schadepapieren kan regelen. Dat je merkte dat de forse bomen van de buren ferm ingekort zijn, maar dat er zogezegd niets gebeurd is.
En die kapvergunning zal er dus ook niet geweest zijn, vermoed ik. Ook nakijken. Enne, ,niet meer naar de tuinbezitters zelf stappen, want die knijpen het nu intussen wel.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#19 , 24 apr 2015 19:59

Klopt allemaal, maar daarmee is toch nog steeds geen oorzakelijk verband aangetoond?

In elk geval oppassen met zo'n mannen, meestal blijft het bij dreigementen, maar aarzel niet de politie erbij te halen. Eventueel ook klacht bij RVA/Fiscus indienen als ze moeilijk blijven doen.

Franciscus
Berichten: 38596

#20 , 24 apr 2015 20:35

Hopelijk hebt u de nummerplaten van de wagens genoteerd die in de buurt staan.

irmaladouce
Topic Starter
Berichten: 71

#21 , 24 apr 2015 21:44

Ik heb die nummers maar wat ben ik ermee?
Ze ontkennen alles en gedragen zich zeer grof.
De buren waar ze gewerkt hebben beweren dat ze boodschappen waren gaan doen toen de bomen werden gekapt en
dus niets kunnen bevestigen ivm het voorval.
Beweren dat ze niet wisten dat het zwartwerkers zijn.
Buren hebben wel een kapvergunning.
We know nothing, we are from Barcelona!

Franciscus
Berichten: 38596

#22 , 24 apr 2015 21:52

Kapvergunning dan moet er een factuur zijn.
Uw familiale en brandverzekering al in kennis stellen... als u rechtsbijstand hebt deze ook.
Gezien dit als vernieling afsluiting kan beschouwd worden zou ik aangifte doen bij politie.
Voor de rest zoveel mogelijk getuigen en foto's nemen.

chantika
Berichten: 961

#23 , 25 apr 2015 08:48

https://maps.google.be/

foto printen hoe het vroeger was.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#24 , 25 apr 2015 10:58

Zelf kan je natuurlijk niets doen. Politie verwittigen en alvast nummerplaten meedelen. Ook namen van getuigen. En duidelijk zeggen dat het om zwartwerk ging, evenals de bedreigingen. En dan natuurlijk aandringen op een PV, desnoods door er de commissaris zelf te roepen.

Franciscus
Berichten: 38596

#25 , 25 apr 2015 11:09

In grotere lokale korpsen is er meestal wel redelijk wat contact met de andere diensten gezien er regelmatig gezamenlijke acties zijn.
Zeker de CP van de operationele diensten hebben hun contacten bij bvb belastingen, sociale wetten, arbeidsinspectie enz ...

Vandebos
Berichten: 16087

#26 , 25 apr 2015 12:26

Siop is zeer actief tegenwoordig..

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”