Oplevering gemenschapelijke en privatieve delen

jolebel
Topic Starter
Berichten: 1

Oplevering gemenschapelijke en privatieve delen

#1 , 10 apr 2015 11:39

Beste,
Wij wonen sedert juli 2014 in ons appartement. Deze appartementengebouw bevat 8 appartementen. 2 appartementen hebben eigenaars gevonden in 2013. de 2 andere (wij inb. ) in 2014. 4 appartementen zijn nog te kopen.
De voorlopige oplevering van ons appartement is op 29/03/2014 gebeurt zonder grote probleem en zonder " voorbehoud". Er zijn nochtans problemen zoals geen inbraakveilig slot aan ons ingangsdeur app.(zoals vermeld in de lastenboek), vieze geur in alle appartementen, geluidisolatie problemen, plat dak van ons betonblok garage niet waterdicht....
Nu via een aangetekend zending hebben wij aan de bouwpromotor gevraag om de definitieve oplevering van ons privatieve delen te organiseren.
De oplevering van de gemeenschappelijke delen is door niemands gevraagd geweest.
Ik lees juist op jullie site dat de definitieve oplevering van ons privative delen pas mag plaats vinden na de definitieve oplevering van de gemeenschappelijke delen.
En nu veronderstel ik dat de problemen beginnen.
Mijn vraag is hoe moeten wij verder in deze situatie?
NB; er is geen syndicus, wij proberen zelf dit te organiseren. Er is een VME ingericht met een aparte bankrekening op naam van een van de mede-eigenaar die de administratief werk doet. Ik ben (OV) de" klusjesman".

Ik weet dat deze onderwerp zeer moeilijk te begrepen is voor wij gewoon mensen zonder juridisch achtergrond.

Vriendelijk bedankt voor jullie hulp.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding