Verplaatsing AV

WPLV
Topic Starter
Berichten: 7

Verplaatsing AV

#1 , 08 apr 2015 14:05

Beste,
In onze statuten van ons appartementsgebouw(10 appartementen),staat dat de AV jaarlijks moet doorgaan op 1 maart.
De laatste vijf jaar is dat nog nooit op die datum geweest,gewoonlijk in mei,de laatste twee jaar zelfs in oktober ?
Het wijzigen is voor mij geen probleem,maar wel als dit zo laat valt,vanaf september ben ik voor vier maand in het buitenland.
Hoe kan ik eisen dat AV in het voorjaar en liefst op de datum van 1 maart wordt gehouden ?
Met vriendelijke groeten.
Willy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adsummam
Berichten: 581

#2 , 08 apr 2015 15:21

De manier van vragenstellen en de verwijzing naar een vaste datum voor de AV doen ons vermoeden dat de aanpassing (coördinatie) van de basisakte van uw gebouw aan de wet appartementmede-eigendom (2010) nog niet gebeurd is.

In deze wet is onder :

B.W. Art. 577-4 § 1 5°

bepaald dat in de basisakte een jaarlijkse periode van vijftien dagen hoort opgenomen te zijn waarin de gewone AV valt.

Ga na waarom de coördinatie nog niet gebeurd is en doe in de herziene basisakte de door u gewenste periode in het begin van het jaar opnemen.

WPLV
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 26 apr 2015 12:51

De manier van vragenstellen en de verwijzing naar een vaste datum voor de AV doen ons vermoeden dat de aanpassing (coördinatie) van de basisakte van uw gebouw aan de wet appartementmede-eigendom (2010) nog niet gebeurd is.

In deze wet is onder :

B.W. Art. 577-4 § 1 5°

bepaald dat in de basisakte een jaarlijkse periode van vijftien dagen hoort opgenomen te zijn waarin de gewone AV valt.

Ga na waarom de coördinatie nog niet gebeurd is en doe in de herziene basisakte de door u gewenste periode in het begin van het jaar opnemen.
Ik heb al tweemaal kontakt opgenomen met de syndicus en telkens krijg ik als antwoord :
Het ontwerp van de statuten wordt eerst nog door ons nagekeken, alvorens te bezorgen aan de eigenaren.
Kan ik iets ondernemen tegen deze gang van zaken?
Mvg

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 26 apr 2015 14:47

Een andere syndicus nemen die sneller kan lezen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

WPLV
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 27 apr 2015 08:05

Een andere syndicus nemen die sneller kan lezen.
Is dit de enige oplossing?
Mvg

adsummam
Berichten: 581

#6 , 27 apr 2015 17:15

Indien beroepssyndicus : dien klacht in bij het B.I.V., alhoewel :
”Lasciate ogni sperenza, voi ch’entrate” Dante

Maak uw klacht efficiënter door een kopie te sturen naar FOD Economie.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”