burenruzie

LeenW
Berichten: 12840

Re: burenruzie

#16 , 04 apr 2015 10:55

U wilt de politie niet bellen, u wilt niet naar de vrederechter stappen, het was toch de bedoeling dat de situatie ging opgelost worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sonny11
Topic Starter
Berichten: 13

#17 , 04 apr 2015 15:52

er is niets in het verschiet, daar de wijkagent nu drie weken op verlof gaat, maandag bel ik terug naar de volkshaard, ik hou jullie op de hoogte

sonny11
Topic Starter
Berichten: 13

#18 , 04 apr 2015 15:56

ja ik wil de situatie oplossen maar uiteindelijk zijn wij het wel die de kosten gaan Mogen dragen hé. Wij zijn geen moeilijke mensen en hadden dit nooit verwacht dat we zo buren gingen krijgen, wij zullen dat wel doen om de politie te bellen na 22 u als hij weer begint te kloppen of te verhuizen met zijn meubels, maar voor ons is dit allemaal nieuw, we gaan de wijkagent, als hij bereikbaar is, en de volkshaard ook niet met rust laten, het zijn tenslotte zij die de oplossing moeten brengen en dan pas maar de vrederechter vind ik

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#19 , 04 apr 2015 19:24

De wijkagent is NIET diegene die de opdrachten geeft bij de politie dat is de wijkteammanager (commissaris) en / of de wijkteamleider (hoofdinspecteur) deze zullen indien dit nodig het nodige personeel sturen zeker als daar de openbare gezondheid mee gemoeid is. En dit een zaak is die niet opgelost wordt.

Persoonlijk zou ik zeggen als er inderdaad menselijke ontlasting over de opritten stroomt kan er best een officier mee komen om de nodige maatregelen te nemen desnoods ( op kosten van de overlastgever) een ruimingsdienst vordert om het probleem op te lossen.

giserke
Berichten: 2434

#20 , 04 apr 2015 23:13

Wie is de eigenaar van het huis van de buren?
Die moet je dagvaarden als je overlast hebt.
Nope, overlast heeft niets te maken met wie de eigenaar is, maar met de personen die deze veroorzaken. Dus wel degelijk de buren dagvaarden.
Dat klopt niet.
Overlast ten gevolge van het gebouw zoals een beerput, is wel degelijk op verantwoordelijkheid van de eigenaar van de woning.
De eigenaar kan het natuurlijk wel verhalen op zijn huurder, maar de eigenaar blijft wel degelijk op de eerste plaats verantwoordelijk voor alle overlast die zijn eigendom veroorzaakt.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 05 apr 2015 09:17

maar uiteindelijk zijn wij het wel die de kosten gaan Mogen dragen hé.
Het aanschrijven of aanspreken van de juiste mensen kost toch niets, buiten de postzegels of de telefoonkosten.

bosprocureur
Berichten: 6858

#22 , 05 apr 2015 15:12

.... en een mailtje naar uw burgemeester, daar moet zelfs geen zegel op.

Doe dat, zonder wachten op maandag op dinsdag, veel kans dat je zeer snel resultaat (een propere oprit) hebt. Geen schrik, geen drempelvrees, gewoon doen!

sonny11
Topic Starter
Berichten: 13

#23 , 05 apr 2015 17:17

Ik had gisteren een email gestuurd naar de burgemeester en inderdaad, gisterenavond had ik al antwoord van hem, ik heb de pv, het dreigement samen met de uitleg naar hem gestuurd en kreeg dus vlug antwoord, en dit op een zaterdag. Vandaag kwam ik buiten en op mijn oprit was het weer prijs, nu met het dik uit hun put, plezant is anders, ik heb deze morgen al twee keer mijn oprit opgekuist. Mijn gebuur kwam aan de deur en zei me dat ze dinsdag kwamen om zijn put te legen, ik heb hem eens goed mijn gedacht gezegd, dat het me beu is met hun.
Het is wel degelijk de wijkagent (buurtinspecteur nu) die je daarvoor moet aanspreken, de politie komt daar niet voor, die geven dat ook door naar de wijkagent. In Ekkergem kregen we zelfs onder ons voeten dat we naar daar gekomen zijn i.p.v.naar oze wijkagent.
Vandaag heb ik de foto's van mijn oprit van deze morgen naar de burgemeester gestuurd en hij heeft me deze middag al geantwoord dat als het tegen woensdag niet opgelost is ik hem terug moet verwittigen, hij heeft me ook de mail doorgestuurd die hij naar de volkshaard gestuurd heeft, naar iemand van de directie. Daarin staat dat ze het probleem direct moeten oplossen of dat hij hun persoonlijk aansprakelijk stelt en verdere stappen zal ondernemen.
Afwachten nu of er dinsdag iets gaat gebeuren.

Franciscus
Berichten: 38602

#24 , 05 apr 2015 22:33

Ook dat eens melden aan burgemeester en korpschef.
Gezien de openbare gezondheid in gevaar kan zijn kan politie best ter plaatse vaststellingen komen doen.
Weet u wie u 'naar uw voeten ' heeft gegeven...
Is alles behalve klantvriendelijk en het gaat hier niet over een 'burenruzie' maar over inbreuken op de openbare volksgezondheid. Wat op zich zowel bestuurlijk als strafrechtelijk kan aangepakt worden en daar moet politie niet op wachten tot de wijkagent terug uit verlof is.
Politie heeft een aantal taken zowel bestuurlijk als strafrechtelijk. Bij het niet (willen) vervullen kan u buiten bovenstaande personen ook een klacht formuleren naar klantenmanagement of intern toezicht.
PS u mag mijn antwoord ook aan de burgemeester doorgeven
http://www.lokalepolitie.be/5415/ons-ko ... zicht.html" onclick="window.open(this.href);return false;

sonny11
Topic Starter
Berichten: 13

#25 , 08 apr 2015 00:41

De burgemeester heeft zich tot de directeur van de volkshaard gericht, hij heeft hem met een email de opdracht gegeven zo vlug mogelijk het probleem op te lossen, aders zou hij de directeur zelf aansprakelijk stellen en de gezondheidsdienst verwittigen. De zaterdagavond liet de directeur al weten aan de burgemeester dat hij het dinsdag direct ging aanpakken, gans het weekend heb ik per email contact gehad met de burgemeester. De buren hadden me terug beloofd dat vandaag, de 7e april de ruimdienst ging komen, dat hadden ze vorige week ook gezegd maar dan voor de31e maart, maar er is terug niets gebeurt. Buiten aan de deur is het gelijk een open riool, de stank is niet te harden en het zit vol vliegen. In de loop van de dag heb ik gezien dat ze het wat opgekuist hadden door het allemaal in het zand te trekken. Maar het duurde niet lang of het lag terug vol. Deze middag heeft de volkshaard me dan laten weten dat er donderdag in de middag iemand ging komen om de beerput te legen, de volkshaard heeft van hun directeur de toelating gekregen om die te bestellen op kosten van de huurders. Als het in het huurcontract staat zijn de kosten voor de huurders, en hier is dit dus het geval.
Het ergste van alles is dat ik deze middag ook een email kreeg van de buurtpolitie, dat het verboden is om een kopie van de fb pagina waarin mijn buurvrouw bedreigingen uite naar ons toe, door te sturen naar derde zonder toestemming te krijgen van mijn buren. Wat ik heel erg vind, ik had het naar de burgemeester ook gestuurd en hij valt daar niet over, maar de buurtpolitie wel die er nog niets voor gedaan heeft!!
Ik ben de burgemeester heel er dankbaar want het is de enige die me wilde helpen, zowel bij de politie als bij de wijkagent of de volkshaard deden ze niets voordat de burgemeester ingreep. Ge staat met je rug letterlijk en figuurlijk tegen de muur.

Turaki
Berichten: 6870

#26 , 08 apr 2015 06:55

Het ergste van alles is dat ik deze middag ook een email kreeg van de buurtpolitie, dat het verboden is om een kopie van de fb pagina waarin mijn buurvrouw bedreigingen uite naar ons toe, door te sturen naar derde zonder toestemming te krijgen van mijn buren.
Op welke grond zou dit verboden zijn? Ik ga er van uit dat u niet tot de vriendenlijst van uw buren hoort, dus is dit openbare informatie. Bijkomend vormt dit bewijs wegens bedreigingen tegen u, waarmee u klacht kan indienen. Stuur de mail van de politie ook maar door naar de burgemeester, eventueel met mijn uitleg erbij.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#27 , 08 apr 2015 07:23

Is het niet beter om dat laatste enkel met de politie te regelen, eventueel comité p ofzo? Burgemeester zelf heeft daar weinig mee te zien.

bosprocureur
Berichten: 6858

#28 , 08 apr 2015 08:42

Is het niet beter om dat laatste enkel met de politie te regelen, eventueel comité p ofzo? Burgemeester zelf heeft daar weinig mee te zien.

Vind ik ook. Maar dan moeten die diensten ook hun job doen, en in dit geval heb ik daar toch enige twijfel bij.

En dan kan een burgemeester wel aan de juiste mensen aansturen, zelfs in het paasweekend.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#29 , 08 apr 2015 08:49

ok, voor het probleem dat beschreven werd, is de tussenkomst van de burgemeester nuttig (en heeft hij imho, los van elke politieke voorkeur, zijn rol perfect gespeeld). Maar als de politie een bericht stuurt die je niet aanstaat, zou ik eerst de politie zelf contacteren.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#30 , 08 apr 2015 11:01

een email kreeg van de buurtpolitie, .
Teveel naar VTM gekeken zeker? Buurtpolitie, welke dienst is dat? Is dat lokale of federale politie?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”