Gemeenschappelijke kosten

sofiev
Topic Starter
Berichten: 1

Gemeenschappelijke kosten

#1 , 03 apr 2015 12:55

Ik ben sinds 1/5/2012 eigenaar van een appartement in een blok van 8 appartementen. Sinds ik er woon is er nog geen enkele bewoners/eigenaarsvergadering geweest. Onze syndicus, Century 21, vraagt nochtans wel heel veel geld voor wat ze doen.

Elke 6 maanden krijg ik een afrekening van de gemeenschappelijke kosten, zo ook weer gisteren. Nu staan daar weer hoge kosten op voor dingen waar ik niet van op de hoogte ben gebracht. Zo hebben ze nieuwe lampen gehangen in de gangen en ze zijn duidelijk naar een dure winkel gegaan. Ik wist hier niks van en heb geen akkoord gegeven. Er is een waterlek geweest in één van de appartementen en omdat ze dachten dat het aan de beerput kon liggen heeft één van de bewoners geregeld dat ze die zijn komen leegmaken, weer iets waar ik niet van op de hoogte ben gebracht. Nu mag ik wel voor al die dingen gaan meebetalen. Normaal betaal ik zo'n 50 euro per maand gemeenschappelijke kosten, nu mag ik voor 6 maand opeens 800 euro gaan betalen.

Moet ik dit betalen? Kan ik weigeren om te betalen omdat onze syndicus zijn verplichtingen niet nakomt, bvb om een jaarlijkse vergadering te organiseren?

Alvast bedankt voor elk advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 03 apr 2015 13:27

U kunt niet weigeren te betalen.
Wat u wel kunt doen is de syndicus in gebreke stellen omdat hij zijn taken niet goed uitvoert.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”