Afbraak aangebouwde structuur

Casis
Topic Starter
Berichten: 56

Afbraak aangebouwde structuur

#1 , 01 apr 2015 19:20

LS,

Korte situatie schets. 1 grote eigendom is opgesplitst in verschillende kleine eigen dommen, en zijn volledige verdeeld, behalve een gemeenschappelijk muur.

1 van de buren heeft nu het magazijn dat tegen deze gemeenschappelijk muur was aangebouwd afgebroken en de muur, die 30 of 40 jaar een binnnenmuur was gewoon open en bloot achter gelaten. Gaten (diameter 30 cm) en een opening 2 meter hoog 40 cm breed zijn gewoon met schuim opgevuld. Alles behalve waterdicht!

Nu sprak ik mijn verzekeringsagent hierover om te kijken of dit zomaar kan, en hij gaf aan dat de muur minimaal met plastiek platen dient afgewerkt te worden, en indien het idd een binnenmuur was en hij nu geisoleerd moet worden, deze kosten 50/50 zijn.

De buur heeft er geen oren naar en geeft niet thuis, hij is ook niet van plan hier iets nieuw te bouwen. Klopt het wat mijn verzekeringsagent vertelde, en heeft iemand een link naar waar ik de wettelijke regeling over dit soort zaken kan vinden?

Alvast bedankt!

Cas.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 apr 2015 19:54

http://www.habitos.be/vragenrubriek.asp ... ag_ID=2697" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”