VERHUURAGENTSCHAP STEEKT VERHURINGSOPBRENGST IN EIGEN ZAK

NICKY081243
Topic Starter
Berichten: 35

VERHUURAGENTSCHAP STEEKT VERHURINGSOPBRENGST IN EIGEN ZAK

#1 , 23 mar 2015 19:08

Ik heb sedert 30 jaar een appartement in Nieuwpoort.
Sedert geruime tijd gaf ik het in verhuring via een agenstschap(EBIMA) dat een goeie naam had in deze badstad.......
Nooit heb ik problemen gehad met hen,ikzelf had een klusjesman voor kleine reparaties en de verhuring ging vlot.....het mandaat werd elk jaar terug bekeken
en de prijzen werden aangepast.

NU in Oktober 2014 merkte ik op dat er 84,70€ afgehouden werd van mijn tegoed,en ik vroeg uitleg....een dame (die ik niet kende)antwoordde dat het appartement pas verhuurd was en dat er drie grote mankementen waren en dat ze de loodgieter gevraagd had.Ik zei haar dat ik géén loodgieter wou ,maar
dat ze de klusjesman moest opbellen die eigenlijk op 50 m van het agentschap woont ,en die in mijn dossier aangegeven is(met telnr. en adres) als diegene die karweien voor mij opknapt.
Ik zei dat ik direct deze man ging sturen .....hij was er op 2 minuten,...hij draaide een kraan ietsje dichter en in de goeie richting,hing de douchekop in de haak zoals het moet ,en stak wat meer water bij in de wc bak........op 5 minuten was alles ok !

Wat was er gebeurd?

De vorige huurders hadden de keukenkraan in de verkeerde richting gezet ,zodat die lichtjes druppelde......
De douche kop hing slecht in het ophangsysteem,zodat de kop naar beneden hing en ook drupte.
De wc had een iets te laag waterpeil,en de bak moest 1/4 bijgevuld worden.

Voor zo'n onnozele dingen vragen ze een loodgieter,in plaats van zélf eens te gaan kijken tussen 2 verhuringen in !....daar betaal ik ze toch voor.
Ik besefte dat er iets niet normaal was,toen ik naar de bureau ging,om die 84,70 € te betwisten !
Het waren dezelfde mensen niet meer,"EBIMA" was overgenomen!

Amper 1 maand later krijg ik een brief dat mijn appartement verhuurd was voor 2 weken rond Nieuwjaar.......maar ik zag dat de prijs die ze aan die klanten rekenden NIET die prijs was die in het mandaat staat! ik zond een email om dat te veranderen,en kreeg een hele hoop verwijten naar mijn hoofd.
We zijn nu bijna April,en ze weigeren mijn tegoed van deze verhuring te betalen ,omdat ik testaankoop aangeschreven had.

Ik heb hen reeds 2 aangetekende brieven gestuurd, maar ze betalen niet .
Ik heb tot nu toe reeds 755€ te goed.

Kan er iemand mij vertellen waar ik klacht kan neerleggen tegen deze "diefstal",want ze hebben testaankoop ook al uitgekafferd.

NICKY

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 23 mar 2015 19:37

De vorige huurders hadden de keukenkraan in de verkeerde richting gezet ,zodat die lichtjes druppelde......
Eender hoe de uitloop van de kraan staat, ze mag niet lekken.
De douche kop hing slecht in het ophangsysteem,zodat de kop naar beneden hing en ook drupte.
De stand van een douche kop veroorzaakt geen lekken.
De wc had een iets te laag waterpeil,en de bak moest 1/4 bijgevuld worden.
Dan werkte het vulmechanisme niet meer correct en was waarschijnlijk versleten.
Ik besefte dat er iets niet normaal was,toen ik naar de bureau ging,om die 84,70 € te betwisten !
Dat is een zeer redelijke prijs.
Het waren dezelfde mensen niet meer,"EBIMA" was overgenomen!
De wereld staat niet stil. Met welk recht wou u dat beletten?
Kan er iemand mij vertellen waar ik klacht kan neerleggen tegen deze "diefstal",want ze hebben testaankoop ook al uitgekafferd.
Bij de vrederechter. Wat testaankoop moet doen weet ik niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 23 mar 2015 23:13

Aangetekend in gebreke stellen, in het schrijven meedelen dat bij gebrek aan storting van de ontbrekende sommen binnen de x kalenderdagen na kennisname van uw schrijven u verplicht zal zijn zowel het lokale vredegerecht als de tuchtcommissie van het BIV in te schakelen.

Verder voortaan verhuren via een andere makelaar.

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 24 mar 2015 10:36

Hebben ze dan een schriftelijke reden gegeven waarom ze de som niet wensen vrij te geven?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 24 mar 2015 11:25

Is dat kantoor soms ook uw syndicus?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

NICKY081243
Topic Starter
Berichten: 35

#6 , 25 mar 2015 10:21

eerst en vooral een antwoord aan roharro,:

neen het is niet de syndicus van onze blok
normaal stuurt een agentschap een brief aan de klanten als ze uw dossiers overnemen,en beleefd is ook dat ze ons laten weten wie u voortaan verder helpt met uw verhuringen....Ik heb niets tegen "overnames" als alles correct en beleefd blijft.
Natuurlijk is 84,70 € niet duur als er een prestatie geleverd werd,maar hier is er geen gebeurd en mijn klusser heeft zelf de toestand in orde gebracht,....Trouwens ,er werd geen factuur geleverd door die "loodgieter".
Als je een douchekop niet in het beugeltje hangt en met de buis aan een haak hangt,( de struktuur van de buis is daarvoor niet bedoeld)dan klapt die buis dicht, en drupt de doucheknop omdat die naar beneden bengelt en het water dat er nog inzit er uit druppelt.
Ik ga hier niet discussieren hoe en wat het volgens jou kan of niet kan,maar de volgende huurders ,die dezelfde dag kwamen als de vertrekkende huurders, zegden dat de keukenkraan drupte.



de hendel stond naar voor en door die naar achter te zwenken stopte het druppen!

NICKY081243
Topic Starter
Berichten: 35

#7 , 25 mar 2015 10:36

Aan :DDANK,

Ebima eiste die som op ,ondanks er niet moest gepresteerd worden ,en zonder een factuur voor te leggen......en ik géén opdracht gaf om een loodgieter te vragen!

Na tussenkomst van Test -aankoop en maanden aandringen,kwam er een papier dat een factuur zou moeten zijn......zonder BTWnr. en gericht naar" EBIMA" en naar een ander adres in Nieuwpoort voor enkele prestaties (?)......dus niet aan mij,maar wel de verplaatsing en uren werden op mij verhaald ,maar niet op mijn adres, op diezelfde"factuur" stond er vermeld bij prestaties voor mij (volgens ebima) som: 00 VOOR PRESTATIES

NICKY081243
Topic Starter
Berichten: 35

#8 , 25 mar 2015 10:37

aan :Van de bos:
dank voor je vriendelijk antwoord

nicky

NICKY081243
Topic Starter
Berichten: 35

#9 , 27 mar 2015 22:49

Aan Ddanck,

nee,ze geven geen enkele uitleg,(ze tieren omdat test-aankoop hen aanschreef),ze verhuurden mijn appartement 2 weken ,en geven geen cent aan mij ,antwoorden ook niet op mijn aangetekend schrijven,en aan mijn helper die gebuur is van hen zeggen ze :"dat ze maar een advocaat pakt !"

nicky

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 28 mar 2015 08:32

Oplossing: veranderen van agentschap bij de eerstvolgende gelegenheid.

NICKY081243
Topic Starter
Berichten: 35

#11 , 01 mei 2015 14:49

ik ben veranderd van agenschap ,maar Ebima staat nog steeds in het krijt bij mij,.....2 weken verhuurd en niets betaald aan mij,zelfs niet de onkosten van gas ,water en elektriciteit....géén terugbetaling van een factuur (die ik niet kreeg)die op andere naam en adres blijkt te staan.....Door die slechte ervaring ,ben ik nu al mijn facturen gaan controleren,en er is nog véél fout! De 15 % commissieloon wordt héél sterk naar boven afgerond tot zelfs een verschil van 15€ in hun voordeel.....de prijzen van het mandaat worden niet gerespecteerd

Ik loop nu reeds een schade op van rond de 1000€ op enkele maanden tijd.
Wie kan ik inlichten om die wantoestanden aan te klagen? als ze dat met elke klant doen hebben ze een vette bijverdiening.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#12 , 07 mei 2015 07:43

U moet niemand inlichten, u dient iets te ondernemen, ze rekenen erop dat u gewoon zal verdwijnen na verloop van tijd:

1) AS met ingebrekestelling en verzoek de verschuldigde huursom binnen de 14 dagen te betalen + detailfacturen van alle kosten die werden aangerekend en waarvoor ze van u een mandaat hadden te laten geworden, bij gebreke aan gedetailleerde factuur of voor kosten waarvoor ze geen mandaat hadden eisen dat de sommen u worden terugbetaald
2) Geen reactie: naar de vrederechter voor een verzoeningsprocedure (is gratis)
3) Indien ze niet ingaan op de verzoeningsprocedure: rechtzaak beginnen bij vredegerecht
4) In de hypothese dat u in het gelijk gesteld wordt: klacht naar BIV met kopie van het vonnis en verzoek maatregelen te treffen.

Keep your eye on the prize: de huursom die ze u verschuldigd zijn. Hou het kort en zakelijk, begin niet te discussiëren over kranen en douchekoppen
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”