factuur syndicus na verkoop appartement

FabulousV
Topic Starter
Berichten: 1

factuur syndicus na verkoop appartement

#1 , 20 mar 2015 11:53

Beste,

Ik heb deze week een factuur gekregen van de syndicus voor de kosten van mijn appartement in 2013.

Ik heb dit appartement verkocht eind 2013 en bij het verlijden van de akte zijn alle kosten afgerekend.

Ik vroeg me nu dus af of ik deze factuur die bijna 2 jaar na verkoop van het appartement bij me toekomt, moet betalen. Het klopt wel dat ik nog eigenaar was in 2013 maar ik vind het raar dat deze factuur nu nog naar mij komt ..

Alvast bedankt,

Maarten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 mar 2015 12:27

De gemeenschappelijke kosten kunnen slechts worden doorgerekend aan de mede-eigenaars nadat de rekeningen werden goedgekeurd door de AV. Het kan dan ook niet dat een notaris reeds bij de akte deze kosten aan u aanrekent.
Tussen het opmaken van de rekeningen, en de goedkeuring door de AV, verloopt er enige tijd. Ook tussen de AV en het verlijden van de akte zit er een periode waarvoor u de kosten dient te dragen. Het zijn waarschijnlijk de kotsen van die periode die u nu worden aangerekend.
Heb je er de verschillende data al op nagekeken?
Zo heb ik persoonlijk een appartement verkocht in de maand juli 2014. AV had plaats 2 weken voor de verkoop.
Boekjaar werd afgesloten eind april 14
Ik verwacht dus nog een afrekening in de maand juli 2015, die ik dan nog op mijn beurt deels moet doorrekenen aan mijn laatste huurder.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”