de helft van een eigendom verkopen

octopus
Topic Starter
Berichten: 235

de helft van een eigendom verkopen

#1 , 19 mar 2015 12:38

Kan een eigenaar, die voor de helft eigenaar is van een vastgoed, zijn helft verkopen aan een derde zonder de goedkeuring van de andere eigenaar?
Het betreft een gescheiden koppel dat samen, en elk voor de helft, eigenaar is maar nog steeds in onverdeeldheid is. Een der eigenaars overweegt zijn deel ( de helft van de eigendom) te verkopen aan een derde partij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 31 mar 2015 09:57

Bij verkoop in onverdeeldheid is bij mijn weten de enige wijze tot verkoop zonder akkoord van de andere mede-eigenaars deze via gedwongen openbare verkoop.
Tevens dient er vermoedelijk rekening gehouden te worden met een hypotheek. De bank is dan eveneens een van de spelers.

octopus
Topic Starter
Berichten: 235

#3 , 31 mar 2015 20:44

Er Is geen
lening of hypotheek
mijn ex verhinderd elke verkoop met een handige advocaat en mijn advocaat verdient er ook goed mee zonder er een vooruitgang komt.
nu wil iemand mijn deel in een eigendom overkopen, en het interesseerde me te weten of ik daarmee enige druk kon uitoefenen

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 31 mar 2015 20:47

Hét drukkingsmiddel is dreigen met een openbare verkoop.
Die kan u immers niet geweigerd worden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 31 mar 2015 21:06

Inderdaad, en daarbij vriendelijk laten horen dat een gedwongen openbare in het algemeen tot 30% minder oplevert dan een verkoop op marktwaarde via een makelaar...

De cent zal wel snel vallen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”