Welke vorm van gebruik impliceert overname gemene muur

LenkeS
Topic Starter
Berichten: 5

Welke vorm van gebruik impliceert overname gemene muur

#1 , 18 mar 2015 11:52

Beste,

Desondanks ee nvoorafgaand mondeling akkoord, wil mijn buurman de gemene muur niet overnemen daar hij hier geen gebruik van zal maken:
- heeft zijn eigen fundering
- zal ook extra isolatie plaatsen (dus heeft ook geen isolerende waarde van de muur)

Nu de werkmannen gestart zijn aan de ruwbouw worden er dagelijks zaken in onze muur verankerd zoals: de werfkast, metselbalken,... dit zijn echter maar tijdelijke zaken (hoop ik), maar desalniettemin wordt ZONDER mijn toestemming de muur nu gebruikt EN beschadigd.

Wat kan ik doen? Kan ik toch de overname van de muur eisen?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 mar 2015 12:12

Je zou de aannemer kunnen vragen deze zaken niet in uw muur te bevestigen. Ze zijn echter maar van tijdelijke aard en noden niet tot een overname van de muur.
Aannemer mag er zijn isolatie tegen laten steunen, maar hij mag de platen er niet aan bevestigen.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 18 mar 2015 15:01

U hebt ook geen zaken met aannemer dus wat mij betreft heel eenvoudig zaken van de muur verwijderen en schade (eventuele gaten opvullen) regelen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”