factuur gasleverancier

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

factuur gasleverancier

#1 , 12 mar 2015 12:37

Syndicus beweert dat hij drie maanden na opname meter nog steeds geen jaarafrekening
voor het gasverbruik heeft gekregen (=gasverbruik centrale verwarmingsketel).
Kan ik al mede-eigenaar hierover navraag doen bij de leverancier?
Want er klopt duidelijk iets niet......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 mar 2015 16:05

Dat moet kunnen als je het klantennummer hebt. Vragen kost niets. Vraag gewoon eens waar de rekening blijft. Dat is toch geen staatsgeheim.

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 12 mar 2015 22:34

Helaas heb ik dat nummer niet. Syndicus geeft het niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 13 mar 2015 10:28

Probeer eens met het adres. Mogelijks moet je persoonlijk eens langsgaan op het plaatselijk kantoor van de leverancier

bartvdv
Berichten: 1911

#5 , 13 mar 2015 10:35

Als ik via de website van mijn leverancier mijn facturen en dergelijke bekijk, dan staat daar ook duidelijk bij wanneer ik mijn volgende jaarafrekening mag verwachten. In mijn geval 28 maart. Dus, dan moet de syndicus dat toch ook kunnen.

Tope
Berichten: 916

#6 , 13 mar 2015 11:47

Probeer eens met het adres. Mogelijks moet je persoonlijk eens langsgaan op het plaatselijk kantoor van de leverancier
Als je niet zelf klant bent of niet over het klantennummer beschikt, dan denk ik dat zulks verloren moeite is.

Daar mijn aandeel in de waterfactuur van mijn appartementje wel erg hoog was, heb ik eens geprobeerd om bij de watermaatschappij de waterfacturen te gaan opvragen. Ik ben van een kale reis teruggekomen...

artemis
Berichten: 3293

#7 , 13 mar 2015 12:27

Weet je wie de energieleverancier is?

Ik zou zeker proberen het met de EAN code van de meter het na te vragen (kan je op de meter terugvinden).

Paar jaar terug hadden wij een nieuwe huurder. Na x aantal weken kregen we een brief van de netwerkbeheerder dat er nog steeds geen overname van de meter was geweest en dat ze de meter zouden afsluiten op kosten van de verhuurder. Huurder beweerde alles onmiddellijk doorgegeven te hebben. Ik heb dan met haar energieleverancier gebeld waar wij als verhuurder totaal geen uitstaans mee hebben. Die heeft dan met de precieze datum bevestigd dat huurder wel degelijk de overname meteen had doorgegeven, en ze hebben ook toegegeven dat er vertraging was met hun administratie naar de netwerkbeheerder toe.

Wie niet waagt, niet wint.
Het is niet omdat jij striktgenomen de klant niet bent dat ze het niet willen vertellen. Kan zijn van wel, kan zijn van niet.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”