wet van 2010 over duizendsten in ME?

An Darcy
Topic Starter
Berichten: 79

wet van 2010 over duizendsten in ME?

#1 , 03 mar 2015 12:57

Beste forum,

Onze syndicus beweert dat in het geval we een deel van onze gemeenschappelijke delen aan een private eigenaar zullen verkopen, komt er ook bij kijken dat de duizendsten van alle ME moeten niet alleen gewoon verminderd worden (om aan de nieuwe eigenaar zijn duizendsten toe te kennen) maar ook de manier van berekenen is door de wet totaal veranderd en de duizendsten van alle appartementen zullen moeten volgens de nieuwe wet herberekend worden.
Hij zegt dat volgens die wet moet er, naast oppervlaktecriteria, ook rekening gehouden worden met andere elementen die de waarde van een appartement bepalen, zoals bij vb een mooie zicht op zee e.d.

Weet er toevallig iemand iets meer erover? En waar zou ik de tekst van die wet kunnen vinden??

MVD bij voorbaat,
An Darcy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 03 mar 2015 14:55

Wat betreft de verkoopsprijs is de prijs een onderhandelde overeenkomst tussen koper en verkoper(s). Zeezicht kan een prijsverhogend effect hebben.

Wat betreft de duizendsten is het inderdaad zo dat de duizendsten van de resterende gemene delen opnieuw over alle resterende privatieve kavels herberekend zullen dienen te worden. De kosten hiervan, gelet op de nieuwe eigendomsakten die verleden moeten worden kunnen prijzig zijn.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”