Wateroverlast staanplaats

rik1953
Topic Starter
Berichten: 24

Wateroverlast staanplaats

#1 , 02 mar 2015 19:57

Eind 2013 heb ik een ondergrondse staanplaats gekocht van de bouwheer.
Op dat ogenblik was er wateroverlast en de bouwheer heeft me beloofd om zo snel mogelijk de overlast op te lossen.
In afwachting van een definitieve oplossing werd me een niet-verkochte staanplaats toegewezen die ik tot op heden nog altijd mag gebruiken.
Blijkbaar is er discussie tussen de bouwheer en de onderaannemer ivm de wateroverlast. Tot op heden hebben ze hierover nog geen akkoord gevonden. Blijkbaar zal de zaak aan de rechtbank voorgelegd worden.
De projectmanager van de bouwheer geeft niet thuis als ik hem hierover kontakteer. (zijn secretaresse zegt altijd wel dat ze mijn mail of telefoontjes doorgeeft maar ik hoor verder niks)

Niet alleen raakt de wateroverlast niet opgelost (al zijn er al wel kleine werkzaamheden uitgevoerd maar die werkzaamheden leiden niet tot een oplossing),telkens als het regent moet ik een uurtje kuisen om alles weer droog te krijgen.
We zijn nu 1,5 jaar verder en ik word het beu.

Wat zijn de mogelijkheden ? Kan ik eisen dat er dringend gewerkt wordt aan de overlast ? De bouwheer geeft door de
mogelijkheid van gebruik van andere staanplaats een voorlopige oplossing.
Kan ik een kuisfirma contacteren die de wateroverlast op kosten van de bouwheer opkuist ?
Moet ik bepaalde stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren ?

Graag uw mening !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 mar 2015 20:24

Waarom laat je het water niet gewoon liggen waar het wil liggen, of geeft dat problemen?
Aan de syndicus om dat op te lossen.

rik1953
Topic Starter
Berichten: 24

#3 , 03 mar 2015 09:11

Het water loopt nu over de in en uitrit zodat het door auto's over heel de garage wordt meegenomen.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 03 mar 2015 10:50

Dat is toch niet uw probleem, maar dat van de syndicus. Jijzelf kunt NIETS doen, zonder het akkoord van de AV. Moest je een kuisfirma opdracht geven om het op te kuisen, zal je ze zelf moeten betalen.
Je woont in een mede-eigendom, en daar doe je niet zo maar je zin, hoe goed ook bedoeld.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”