volmacht voor bijwonen VME

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38596

volmacht voor bijwonen VME

#1 , 25 feb 2015 17:36

Ik beschik over een algemene volmacht om iemand steeds te vertegenwoordigen.
Dus zowel in bankzaken, bij het ziekenfonds, in het ziekenhuis, bij verzekering, notaris enz enz

Het is een onderhandse akte.

Nu weigert de VME deze volmacht te erkennen en schrijft dat ik voor de AV vanavond ook zo'n specifieke volmacht moet hebben.

Gezien ik de persoon overal kan en mag vertegenwoordigen vind ik dat ik geen afzonderlijk document moet laten ondertekenen doorpersoon in kwestie.

Persoon is opgenomen in ziekenhuis ...lange tijd op intensieve en kan nog amper schrijven en zien maar voor de rest is ze nog goed bij de hare om het zo te stellen.

Kan de syndicus en de AV mij daarom weigeren vanavond op de AV om in haar naam te stemmen.

Graag vlug een antwoord ....
PS voor de veiligheid heb ik daarstraks het papier toch maar laten tekenen maar indien er weer een tweede vergadering moet plaatshebben ..
is het weer een heel gedoe om de papieren op tijd te hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#2 , 25 feb 2015 18:33

Ik veronderstel dat hier het principe geldt "qui peut le plus, peut le moins" of in mensentaal als je een algemene volmacht hebt om iemand te vertegenwoordigen dan moet dit m.i. volstaan om zulks ook te doen op een AV van de mede-eigendom.
Een verstandig syndicus ( geen pleonasme ) zou deze volmacht moeten aanvaarden.
Wel een fotocopie ter beschikking houden voor het dossier van de syndicus, aan te leggen betreffende de AV.

Franciscus
Topic Starter
Berichten: 38596

#3 , 26 feb 2015 00:09

Is aanvaard op de AV van de vme zelf. Had nu nog wel het volmachtformulier laten invullen maar zijn akkoord als ze een copie ( via mailà van algemene volmacht hebben dat ze voor de toekomst mij als 'eigenaar' beschouwen en niet als ' volmacht gekregen' op handtekeninglijst stond ik al met mijn naam op met vermelding in naam van xx.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”