Bevoegdheid vereniging van mede-eigenaars (VME)

sailingman
Topic Starter
Berichten: 22

Bevoegdheid vereniging van mede-eigenaars (VME)

#1 , 24 feb 2015 23:12

Ik had een vraag of de VME van een appartementsblok bevoegd is om op kosten van de gemeenschap een procedure te beginnen bij de raad van state tegen bepaalde bouwwerken in de buurt. Concreet gaat het over een appartementsblok op de zeedijk die de bouw van een energie-atol op zee (op 5km van de kust) wil aanvechten omdat het hun open zeezicht aantast. Volgens de wet op de mede-eigendom kan de VME een rechtsvordering instellen tervrijwaring van de gemeenschappelijke delen, Alleen heb ik de indruk dat men in dit geval vooral de prive belangen van bepaalde eigenaars (degene met zeezicht) verdedigt. Mijn vraag is of de VME hiermee haar bevoegdheid te buiten gaat of niet ? Iemand een idee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 feb 2015 10:41

Ook alleen maar de hoogste bewoners zullen er MISCHIEN iets van zien. Een tiental jaren geleden was er ook zo'n klacht van iemand uit Knokke die de windmolens op zee wilde verbieden. Is op niets uitgelopen.
Ook hier gaat het blijkbaar over een beperkt aantal mede-eigenaars.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”