Gemeenschappelijke afloop dakgoot

Rimson
Topic Starter
Berichten: 61

Gemeenschappelijke afloop dakgoot

#1 , 20 feb 2015 18:13

Stel

2 halfopen bouwen hebben 1 gemeenschappelijke afloop dakgoot,
Er komt een aannemer hier opeens aan de deur bellen om te verkondingen dat mijn buur zijn dakgoot gaat vervangen en dat hij de gemeenschappelijke afloop gaat verwijderen.
En dat er dus voor ons dak geen afloop meer zal zijn.

Hij stelt wel voor om onze dakgoot ondertussen ook te vernieuwen aan 125€ de lopende meter.

Nu weet ik dat dit niet wettelijk is en vind ik het al raar dat mijn buurman hier niets over gezegd heeft maar dat buiten beschouwing gelaten.


Straks ga ik eens zien bij de buurman wat hier de bedoeling van is, maar in tussentijd, wat zijn mijn rechten hier ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 feb 2015 19:52

Mogelijks oplichting, en zegt hij aan de buurman dat jij hem gevraagd hebt om uw goot te vervangen, en dat de buurman dan zonder afloop zal zitten.
Is in ieder geval onwettelijk. Die afloop is een erfdienstbaarheid, zelf al is dat niet zo in de akte beschreven. Zonder het akkoord van beide partijen, mag die niet zomaar weggenomen worden.
Trouwens, waar zou de bijkomende afloop dan onderaan moeten op aansluiten. Moet er dan ook nog een nieuwe rioolaansluiting gevraagd worden?

Rimson
Topic Starter
Berichten: 61

#3 , 20 feb 2015 21:57

Je hebt gelijk ... ik vermoed ook oplichting, mijn vrouw heeft geen identificatie gekregen en zijn bestelwagen stond uit het zicht ...

Reclame

Rimson
Topic Starter
Berichten: 61

#4 , 23 feb 2015 11:52

die aannemer heeft dus sterk zitten overdrijven en heeft inderdaad geprobeerd ons te overtuigen door te vertellen dat hij de gemeenschappelijke deel ging weghalen.
Ben nu tezamen met mijn buurman naar een nieuwe aannemer aan het zoeken die eerlijker is

Rimson
Topic Starter
Berichten: 61

#5 , 14 jul 2015 13:57

gisteren heeft die aannemer dus besloten in opdracht van de buur, eraan te beginnen.
Vandaag staat er een ladder op onze binnenkoer, blijkbaar is het te moeilijk voor hun om via de buur zijn eigendom op het dak te geraken ...
alsook heeft die aannemer onze dakgoot sinds gisteren afgekoppeld van de afwateringsbuis.

Best de politie op af sturen zeker ?

Rimson
Topic Starter
Berichten: 61

#6 , 15 jul 2015 09:54

aannemer heeft gisteren de dakgoot terug aangekoppeld, maar de bakgoot zelf is nu beschadigd.
spreek ik de aannemer erover aan ?
die heeft trouwens al wat af zitten dreigen gisteren (dood kloppen etc etc)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 15 jul 2015 12:06

Niet aanspreken maar aangetekend aanschrijven (kwestie van niet te kunnen doodkloppen) En als hij aan uw deur komt staan roepen, opnemen en naar de politie gaan.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”