vernieuwen gemeenschappelijk dak

stijn601
Topic Starter
Berichten: 9

vernieuwen gemeenschappelijk dak

#1 , 19 feb 2015 18:51

Sedert eind aug. ben ik eigenaar van een duplex-appartement gelegen in een gebouw met 3 appartementen, nl. 2 duplexen en het gelijkvloers een handelspand, voorheen was het volledige gebouw van eenzelfde eigenaar, nu zijn de duplexen beiden verkocht, dus 3 eigenaars waarvan nog steeds het gelijkvloers van de eigenaar waar ik van gekocht heb.
nu al van de eerste dag heb ik lekken via het platte dak, dit heb ik direct gemeld, dakwerkers laten komen en offertes laten maken...
nu zijn we 6 maand later, heb ik reeds veel schade aan plafonds en laminaat en wil het nog niet lukken voor een herstelling.
Ik heb reeds 10-tallen mails gestuurd, evenveel telefoons naar de andere eigenaars en meestal geen reactie, ik ben al enkele keren aan de deur geweest en dan loze beloftes dat ze iemand gaan aanstellen voor de herstelling.
Ik heb reeds een algemene vergadering aangevraagd, hier geen reactie op gekregen, er is ook geen officiėle syndicus aangesteld dus die kan het ook niet oplossen.
ondertussen kan ik ook binnen geen herstellingen doen, zoals nieuwe plafond en vloer, want de lekken worden steeds erger.
Deze schade is zelfs al vastgesteld door de verzekering.
kortom de 2 platte daken dienen dringend vernieuwd te worden wat nog een vrij grote kost teweeg brengt en aangezien ik alleen schade heb lukt het niet om het te laten herstellen, aangezien ik de enige vragende partij ben.
ik heb nochtans van alle eigenaars een mail met hun akkoord voor herstelling, doch lukt het niet om effectief tot een herstelling over te gaan, want de eigenaars van het gelijkvloers die onofficieus syndicus zijn regelen zogezegd alles voor de herstelling, maar dit blijft maar aanslepen zonder dat ik concreet van iets op de hoogte word gesteld.

Kan er mij iemand raad geven hoe ik zo snel mogelijk het dak kan laten herstellen?
welke stappen kan ik ondernemen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding