lawaai lift

irmaladouce
Topic Starter
Berichten: 71

lawaai lift

#1 , 13 feb 2015 11:07

Sedert een hele tijd maakt de lift een luid schurend geluid alsof er metaal over metaal schuurt. Na herhaalde klachten bij syndicus raakt dit niet opgelost, nietttegenstaande de liftfirma het verschillende keren is komen nakijken.
Ik woon er permanent, de anderen zijn tweede verblijvers en hebbe er dus niet zoveel last van.
Mensen die op bezoek koen hebben angst in de lift. Het geluid is verschrikkelijk luid te horen in mijn appartement en 's avonds en 's morgens wordt ik er door gewekt.
Wat kan ik ondernemen?
We know nothing, we are from Barcelona!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 13 feb 2015 12:09

Heb je al een aangetekende brief naar syndicus verzonden? Punt op de agenda van de AV laten zetten. Brandweer bellen en hen wijzen op mogelijks gevaar voor de gebruikers.

irmaladouce
Topic Starter
Berichten: 71

#3 , 13 feb 2015 16:53

Syndicus roept er telkens de liftonderhoudsfirma bij.
Het is dezelfde firma als degene die de lift heeft geplaatst.
Gebouw is zes jaar oud.

Volgens die firma is er geen enkel gevaar .
Beweren telkens dat het te wijten is aan stof en dat ze de geleiders (of wat dan ook) gesmeerd hebben.
Dan is het heel tijdelijk iets minder dat geluid, maar toch nog hevig.
En het komt binnen de kortste keren terug op volle kracht.

Het probleem is dus nooit opgelost. Het geluid is echt angstaanjagend en storend.
Klinkt zeer luid tot in het appartement en maakt ons wakker.
VME heeft een onderhoudscontract met die firma.
Het is nochtans een zeer bekende firma (Thy...Kr....) die kwaliteitsliften plaatst.
We know nothing, we are from Barcelona!

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#4 , 13 feb 2015 17:10

Zou je hiervoor dan niet het bedrijf dat instaat voor de keuring van de lift kunnen aanspreken? Konhef, Vinçotte, …. Naam moet wettelijk in de lift uithangen.
Mogelijk hebben deze het lawaai ook al vastgesteld en er een melding van gemaakt in het keuringsverslag? Normaal sturen die een verslag na elke keuring. Eens aan de syndicus vragen.

irmaladouce
Topic Starter
Berichten: 71

#5 , 13 feb 2015 17:24

De firma die instaat voor de wettelijke keuring heeft de lift al eens een week lang stilgelegd.
Maar weet niet of dat iets met dit geluid te maken had.

Omdat dit al zo lang aansleept voel ik me machteloos.
Omdat de andere eigenaars/bewoners hier slechts sporadisch verblijven hebben ze er niet zoveel last van en
reclameren ze niet zo veel.
We know nothing, we are from Barcelona!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”