voorschotten pf provisies, al dan niet definitief verworven

observer
Topic Starter
Berichten: 109

voorschotten pf provisies, al dan niet definitief verworven

#1 , 11 feb 2015 22:25

VME OBSERVER ( > 20 kavels)

Per kwartaal krijgen wij een rekening van de door de syndicus gemaakte kosten, met een opgave van deze kosten. OP de jaarlijkse AV wordt dan een samenvatting voorgelegd van de gemaakte kosten over de 4 kwartalen, die aanvankelijk niet, nu wel, het voorwerp was van een stemming.

Volgens mij zijn die kwartaal-rekeningen voorschotten of provisies , totdat die aan een AV werden voorgelegd, en al dan niet werden goedgekeurd, dan nog blijven ze volgens mij, wel betaalbaar, maar niet opeisbaar als ook de boekhouding van de syndicus niet wordt goedgekeurd of voor de vrederechter wordt aangevochten.( wat hier het geval is ).

De syndicus is daarmee niet akkoord en noemt die " voorschotten " definitief verworven. maar als mijn stelling juist zou zijn, hoe moet ik die verwoorden ?

tks

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 11 feb 2015 22:40

Als er werkelijk per kwartaal wordt afgerekend (dus variërend bedrag op basis van werkelijke uitgaven)
dan zijn dat geen provisies of voorschotten.
Maar die afrekeningen kunnen na einde vierde kwartaal (bij jaarlijkse kwijting aan syndicus) nog steeds verworpen worden, anders zou er geen enkele controle mogelijk zijn!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”