weigering syndicus

donderwolk
Topic Starter
Berichten: 5

weigering syndicus

#1 , 10 feb 2015 22:43

Beste, wij hebben hier in Hoboken hetzelfde probleem in gebouw met meer dan 170 appt. met dezelfde syndicus. Ik vecht hier al jaren tegen, maar krijg altijd het deksel op mijn hoofd met de AV. Nu na de rekeningen van een bepaalde aannemer aankomen, beginnen de mensen mij meer te begrijpen. Maar de VME werkt niet mee, in tegendeel zij werken alles tegen, roddelen, enz... Wat moet ik doen??? Heb na 4 maanden mailen een antwoord gekregen nadat ik gedreigd had om naar de ombudsman te stappen. Nu wacht ik weer al maanden op antwoord en wanneer ik bel is hij nooit te bereiken, nemen gewoon niet op. Kan iemand mij op weg helpen om iets te beginnen deze syndicus. Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 10 feb 2015 23:09

Klacht neerleggen bij BIV.

Sy,dicus aangetekend in gebreke stellen en bij gebrek aan medewerking voor het vredegerecht dagen met alle bewijzen die u heeft. Bij geding de vrederechter verzoeken een andere syndicus tijdelijk bij vonnis aan te stellen. Vrederechter verzoeken bij vonnis een dwangsom vast voor iedere dat geen medewerking wordt verleend, voor iedere dag dat de stukken niet aan de voorlopige syndicus worden overhandigd

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 10 feb 2015 23:36

Lid worden van een eigenaarsvereniging ..

Reclame

donderwolk
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 11 feb 2015 00:12

Dank je, ga er zo snel mogelijk werk van maken. Kan ik dat als enige eigenaar of moet ik daar een meerderheid voor hebben, want het beheer werkt niet mee.

Heb dan ook nog een belangrijke vraag? Mag de commissaris de echtgenote zijn van de man die RVM leidt? Mogen zij volmachten ronselen en dan voor zichzelf kiezen?

Ik ben nl. één van de jongste eigenaars van het gebouw, dwz. ik ben 47 jaar en al de gepensioneerde geven hun de volmachten omdat zij geen zin meer hebben om naar de vergaderingen te gaan. Ik vraag me dan af of dit geen belangenconflict is?

Franciscus
Berichten: 38590

#5 , 11 feb 2015 00:20

U kan dat als enigste persoon beter is met enkele lid te worden.
Dan de volgende AV goed voorbereiden ... de nodige vragen op tijd stellen.
U goed documenteren en iemand van de eigenaarsvereniging meenemen - u stemt dan vb met volmacht van iemand die niet komt en die van de eigenaarsvereniging met uw stemvolmacht.
zal mogelijk snel afgelopen zijn wegens een reeks procedurefouten en de eigenaarsvereniging gaat vb in uw naam de boekhouding controleren. wat perfect kan.
En dan binnen de 4 maanden via vrederechter de AV nietig laten verklaren enz
Beschikt u over een lijst van alle adressen met namen van de 170 eigenaars - u moet die hebben/krijgen ( niet telefoonnr of mailadressen)

donderwolk
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 11 feb 2015 09:57

Hallo Franciscus. Zijn zij verplicht om mij deze allemaal te geven?


Franciscus
Berichten: 38590

#8 , 11 feb 2015 11:48

Eens lezen:
http://www.biv.be/mailing/templates/BIV ... NL-p3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn brief van privacycommissie vind ik zo direct niet terug, denk dat Vandebos er ook een had.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”