wanneer mogelijkheid hoger beroep na gedeeltelijk vonnis?

inina
Topic Starter
Berichten: 311

wanneer mogelijkheid hoger beroep na gedeeltelijk vonnis?

#1 , 08 feb 2015 12:09

Bij een gedeeltelijk vonnis Vrederechter, waarbij heden de aanstelling werd bevolen van een voorlopig syndicus, die de herberekening dient te maken van de kostenafrekeningen vanaf 1/9/2012;
Maar waarbij een vordering tot schadevergoeding van de huidige professionele syndicus en de vordering tot nietigheid van zijn overeenkomst dat in een eerder vonnis als "relatieve nietigheid" werd benoemd, heden werd afgewezen, niettegenstaande deze syndicus voor de tweede keer onrechtmatige beslissingen met het veroorzaken van financiële schade aan het kleinste kavel door de vrederechter werd afgewezen, zogenaamd omdat deze beslissing tot relatieve nietigheid in gewijsde zou zijn getreden , evenzo nog bijkomende vorderingen welke naar de algemene rol werden gewezen.

Ik vraag me af of er NU AL in hoger beroep kan worden gegaan, minstens voor de afwijzing door de vrederechter van de vordering tot schadevergoeding, Of moet er nu verplicht gewacht worden tot er een VOLLEDIGE uitspraak is over het GANSE DOSSIER waarbij, de overeenkomst en alle problemen en onrechtmatigheden die door de bedoelde professionele syndicus veroorzaakt werden nog steeds verder kunnen worden gezet!!

Ter informatie, dit is reeds het tweede vonnis in dezelfde zaak voor dezelfde Vrederechter sinds 1/9/2012 .Ik zou echt willen dat de problemen eindelijk zouden kunnen gestopt worden!

Graag een reactie aub? Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2015 18:47

Tegen dat vonnis kan u hoger beroep instellen.

Dit kan wel tot gevolg hebben dat de ganse zaak in beroep behandeld wordt (devolutieve werking van het hoger beroep) en dus helemaal niet meer voor de vrederechter zal behandeld worden.

inina
Topic Starter
Berichten: 311

#3 , 08 feb 2015 21:00

Is het juist en heb ik het goed begrepen dat;

Ik na de herberekening van de verdeling kosten welke nu dient uitgevoerd worden door de bij vonnis aangestelde vervangende syndicus,

Ik eveneens tegen het in het vonnis afgewezen gedeelte "schadevergoeding gevorderd van de syndicus " en weigering van de vrederechter om de uitgesproken "relatieve nietigheid" van het eerdere vonnis om te zetten in "nietigheid " overeenkomst syndicus, omdat mijn advocaat enkel de VME heeft gedagvaard maar nagelaten heeft om de syndicus ook mee te dagvaarden,

Evenals voor adatgene wat nu terug naar de algemene rol werd verwezen gedeelten die

Reclame

inina
Topic Starter
Berichten: 311

#4 , 08 feb 2015 21:33

Is het juist en heb ik het goed begrepen dat;

Ik weliswaar liefst na de herberekening van de verdeling kosten en de controle boekhouding welke heden dient uitgevoerd te worden door de bij vonnis aangestelde vervangende syndicus,

Ik daarna zowel tegen de in dit vonnis afgewezen "vordering tot schadevergoeding van de syndicus " en weigering om de uitgesproken "relatieve nietigheid" uit het eerdere vonnis om te zetten in "nietigheid "van de syndicus overeenkomst waarbij de motivatie van de rechter was, dat de syndicus niet mee was gedagvaard omdat mijn ex advocaat enkel de VME heeft gedagvaard maar vergat om de syndicus ook mee in het geding te betrekken.
Evenals om al wat terug naar de algemene rol werd verwezen te laten behandelen met een verzoekschrift in hoger beroep, waardoor dan naar ik las mogelijk het dossier in zijn totaliteit in hoger beroep zal kunnen behandeld worden?

Wat me nog niet helemaal duidelijk is ? Is het volledig behandelen van het ganse dossier in hoger beroep een voordeel of eerder een nadeel?
En moet ik ook nog een dagvaarding bezorgen aan de verantwoordelijke syndicus om hem mee in het vonnis te kunnen betrekken, gezien de reactie van de vrederechter in het huidige vonnis was dat enkel de VME werd gedagvaard en de syndicus geen betrokken partij zou zijn geweest, waardoor van hem ook geen schadevergoeding kon verkregen worden!! ? Terwijl hij toch als enige verantwoordelijk is voor zijn beheer en optreed als rechtspersoon in de rechtbank voor de VME.

De VME kan in dit dossier eigenlijk enkel verweten worden dat zijn onterecht en tot eigen voordeel als grootste kavels -decharge hebben gegeven voor het beheer van de syndicus.

Graag op deze onduidelijkheden aub nog een bijkomend antwoord indien mogelijk

Met veel dank bij voorbaat en vriendelijke groeten

Inina

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 feb 2015 22:09

U kan de syndicus niet voor het eerst in hoger beroep in de zaak betrekken.

U kan wel voor de vrederechter een nieuwe procedure beginnen tegen de syndicus.

U kan wachten om hoger beroep aan te tekenen tegen het vonnis van de vrederechter, indien dit vonnis niet betekend wordt. Als het vonnis betekend wordt (gerechtsdeurwaarder) begint de termijn van één maand om beroep aan te tekenen te lopen.

inina
Topic Starter
Berichten: 311

#6 , 09 feb 2015 18:20

Bedankt voor deze voor mij belangrijke toelichtingen
Vriendelijke groeten

Inina

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”