ZEER DRINGEND LASTEN APPARTEMENTSGEBOUW VAN 1 EIGENAAR

fabb
Topic Starter
Berichten: 15

ZEER DRINGEND LASTEN APPARTEMENTSGEBOUW VAN 1 EIGENAAR

#1 , 08 feb 2015 11:06

Hallo
Ik woon in een appartement reedt 1,5 jaar beheerd door een eigenaar 2 gebouwen van 6 appartementen naast mekaar! Ik had reeds vermoeden dat er iets niet klopte met de lasten mazout.Eerste 6 maanden 750 euro voor mazout ( van 1/08/2013 tot 31/12/13) en voor het jaar 2014 850euro mazout???? Ben er trouwens bijna nooit door mijn werk.Ik ben gestopt in 2014 met de lasten te betalen omdat ik gewoon een papier in de bus krijg met de omschrijving van lasten zoals water warm water en mazout en dan een bedrag ernaast! Ik heb de eigenaar gevraagd om een gedetailleerde afrekening te krijgen maar ik mocht op hun bureau de documenten zien helaas was het snel een aantal kaften openen en weer in de kast, geen enkel document met de berekening!Nu heb ik een aangetekende brief gestuurd en ik heb afspraak nu volgende dinsdag 10 februari 2014. En in de brief die ik kreeg stond wel dat ik geen inzicht kreeg in alle berekeningen om de privacy van de medehuurders niet te schaden en zij geen kopies kan geven. Nu zit hem daar nu juist het probleem, hoe kan er een berekening gemaakt of nagezien worden zonder deze informatie? Kan iemand mij helpen wat te doen of te vragen als ik daar ben. Zelfs andere huurders klagen over hun mazout rekening, er is echt iets niet pluis.Alle hulp is welkom..Alvast dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 feb 2015 12:19

Hoe wordt de stookolie verrekend?
Staan er metertjes op iedere radiator? Dan heb je toch een dubbel van het opnamedocument ontvangen. Je hebt de gegevens van de andere bewoners niet nodig. Ofwel is het via uw quotiteiten vermeld in de basisakte, of het is via de calorimetertjes. Met de factuur van de stookolie leveringen kan je met deze gegevens uw kosten berekenen.

fabb
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 08 feb 2015 15:00

Nee er staan geen metertjes op de radiators, er staan gewoon superoude voor de oorlog tellers beneden in een kot waar wij geen toegang krijgen die zijn net vervangen. Voor de rest dienen we dus alle radiotoren open te zetten wanneer we de verwarming willen opzetten.
Het is dat er al meerdere klachten zijn van de huurders en ex huurders dat ik op mijn hoede ben, de eigenaar doet ook raar als we vragen stellen. Ook de bedragen van voor een half jaar en een heel jaar komen niet overeen in gebruik. De vorige huurder van mijn appartement zij dat het onmogelijk was voor 6 maanden tijd zo een bedrag te krijgen, zelfs hij dat daar constant thuis was had dit niet ik ben werkende en dus zelden thuis.

ik dank u alvast voor uw antwoordt

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 08 feb 2015 16:11

Het is niet omdat je bijna nooit thuis bent, dat er geen verbruik kan zijn.
Gewoon met een paar ontevreden huurders naar de VR stappen en een verzoening aanvragen. Kost niets, maar dan weet verhuurder toch dat jullie zijn bedrog doorhebben, Als hij niet inbind, en nog geen degelijke afrekening geeft zal je moeten procederen voor de vrederechter, maar dan neem je best een advocaat als je niet thuis bent in dei materie..

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 08 feb 2015 23:05

Hier al eens lezen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 87&t=32554" onclick="window.open(this.href);return false;

An Darcy
Berichten: 79

#6 , 09 feb 2015 15:12

Wat zegt jullie CVR = commissaris van de rekeningen daarover??

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 09 feb 2015 15:17

Wat zegt jullie CVR = commissaris van de rekeningen daarover??
Die hebben geen commissaris met het telraam want er komt geen gedwongen mede-eigendom aan te pas.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”