40m² en aanvraag tot aanbouw veranda

fieke0509
Topic Starter
Berichten: 188

40m² en aanvraag tot aanbouw veranda

#1 , 05 feb 2015 11:54

Ik weet niet of ik in het juiste forum zit, maar indien niet, graag verplaatsen.

Wij hebben een huis aangekocht twee jaar geleden met een losstaande garage/bijbouw.

In de toekomst willen wij graag een veranda aanbouw aan het huidige woonhuis, maar op onze grond staat een garage/veranda/kot. Deze staan hier al meer dan 30 jaar en dit bouwmisdrijf is dus verjaard.

Maar ik vraag me af. Wanneer we in de toekomst aanvraag doen voor een bouwvergunning voor een veranda van minder dan 40m², wordt er dan rekening gehouden met dit bouwwerk. Heeft dit invloed op het al dan niet krijgen van toelating, of dienen we hier zelfs geen toelating voor te vragen daar het kleiner is dan 40m²?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ippa
Berichten: 174

#2 , 06 feb 2015 09:45

U kunt zich met deze vraag best richten tot de stedenbouwkundige dienst van uw stad / gemeente. Soms gelden er nog voorschriften uit een vroegere periode. Dit was bij ons het geval voor het plaatsen van een tuinhuis: er waren nog voorschriften uit 1968 ! die dienden gevolgd te worden.
Groeten,
JLD

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”