syndicus voor garagepark

vrijwilliger
Topic Starter
Berichten: 54

syndicus voor garagepark

#1 , 27 jan 2015 18:43

Moet men een officiële syndicus hebben voor een garagepark van 67 garages?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 27 jan 2015 18:48

Ja. Behalve als ze van 1 eigenaar zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

vrijwilliger
Topic Starter
Berichten: 54

#3 , 13 feb 2015 14:16

Dank voor de reactie op mijn vraag dd. 27/1. Ik hoor nu langs alle kanten wel verplicht, niet verplicht. Kan u misschien aanwijzen waar ik dit op een officieel document kan terugvinden. Alvast bedankt.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 13 feb 2015 22:21

http://www.biv.be/admin/userfiles/file/ ... 072010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 87&t=32560" onclick="window.open(this.href);return false;

art 577 §3 ...eender welk groep van gebouwen in gedeelde eigendom (mede-eigendom) dus ook garages en zeker als het er 67 zijn. ...
In kleine VME kan men met een vrijwillige syndicus werken

Mijn fout Roharro :( de 20 kavel slaan op een raad van mede-eigendom niet op de syndicus

(zie reactie van Roharro hieronde
r)


Vanaf het ogenblik dat diverse woningen of panden, toebehorend aan meer dan één eigenaar, onder één dak vallen, worden we geconfronteerd met de wet op mede-eigendom (B.W. art 577). Deze vereniging van mede-eigenaars (alle eigenaars) beschikt als rechtspersoon over meerdere wettelijke organen, nl. de algemene vergadering (AV) en de syndicus.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 13 feb 2015 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 13 feb 2015 22:25

Onder de 20 kavels kan men zonder.
Waaruit blijkt dat??????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”