Vochtinsijpeling vensterbank

savico
Topic Starter
Berichten: 2

Vochtinsijpeling vensterbank

#1 , 20 jan 2015 20:18

Beste,

in mijn slaapkamer op de muur onder mijn venster dat uitgeeft op een binnenkoker heb ik recentelijk een vochtprobleem vastgesteld. Mijn behang papier staat over een breedte van 1m in bellen. De bovenlaag van mijn vensterbank tegen mijn ruit is namelijk weggesleten over een breedte van 3 cm waardoor water dat blijft staan doorsijpelt. De ramen van de verdieping boven mij zijn voorzien met een vensterbank kap; vermoedelijk hebben de hoger gelegen appartement dit probleem al vroeger gehad.

Volgens de basisakte is het venster privatief. Nu stelt de syndicus dat de VME niet kan tussen komen gezien het probleem aan de "voeg" ligt en de voeg tot mijn venster behoort. Nu vraag ik mij toch wel af of deze stelling klopt. Er is helemaal niets mis met mijn venster. Kan een vensterbankstrook van 3cm nog een voeg genoemd worden aub? Zou iemand mij hierin kunnen adviseren aub? Als de stelling van de syndicus klopt, mag ik dan ook veronderstellen dat ik het probleem zelf mag oplossen op een manier die mij het best uitkomt zonder rekening te houden met visuele veranderingen aan de vensterbank?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
sabine

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 20 jan 2015 20:43

De voeg hoort bij het raam.
U mag toch de voeg niet van uitzicht veranderen omdat ook voor private delen die zichtbaar zijn, voor elke wijziging toelating nodig is van de VME.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

savico
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 21 jan 2015 12:33

Bedankt. Kan ik ook ergens vinden waar een voeg stopt en een vensterbank begint aub?

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 21 jan 2015 12:37

Bedankt. Kan ik ook ergens vinden waar een voeg stopt en een vensterbank begint aub?
Aangezien een voeg geen vensterbank is en een vensterbank geen voeg ziet men toch waar de voeg stopt en waar de vensterbank begint?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”