videofoon

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

videofoon

#1 , 20 jan 2015 18:46

Er is geen klank meer op mijn videofoon in mijn appartement.
Wel beeld. Kan ook nog deur openen.
Maar geen audio en geen belgeluid.

Wie moet zorgen voor herstelling?
Wie moet kosten dragen,

Het is niet duidelijk of de fout in het toestel in mijn appartement zit. Dat toestel is privé, de rest van de installatie gemeenschappelijk.
Hoe aanpakken? Taak voor syndicus?
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 20 jan 2015 18:58

Eens uw basisakte lezen en reglement inwendige orde.
Meestal is de videofoon eigendom van het private deel.
Edoch het kan ook zijn dat iemand anders een verbinding heeft gemaakt en een van de door u gebruikte draden heeft 'overgenomen'.
Best is dat eerst uw toestel uitgetest wordt op alle functies.
Dan pas gemeenschappelijk deel.

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#3 , 20 jan 2015 19:13

basisakte: "zijn gemeenschappelijk de bel, videofoon, parlofoon, deuropener"

Bij private delen staat niets over videofoon, parlofoon, bel of deuropener.

Moet syndicius hier initatief nemen en hersteling laten doen?
Ik veronderstel toch dat ik als mede-eigenaar geen werken aan gemeenschappelije delen mag laten uitvoeren?
Graag dringend raad, want ik hoor niemand aanbellen.....
Waar een weg is is een wil.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 20 jan 2015 19:28

Als dat er effectief zo er in staat is de videofoon niet privaat maar gemeen en dus een zaak voor syndicus.
Mail al gestuurd indien geen gevolg AS naar syndicus en copie naar Raad van VME.

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

#5 , 30 jan 2015 16:14

update:

Syndicus heeft technieker gestuurd maar heeft ondanks het feit dat hij al meermaals is teruggekomen het probleem niet kunnen vinden.
Videofoontoestel in appartement is ok (werd getest in ander appartement) en aansluiting draden aan onze belknop is ook in orde.
Maar toch werkt het niet. In het PID zit er niets met betrekking tot de bedrading van het videofoonsysteem en de technieker weet het ook niet meer.

Wat kan ik doen als mede-eigenaar? Moest die info niet in het PID zitten? De firma die het PID heeft opgesteld bestaat niet meer.
Gebouw is zes jaar oud.
Waar een weg is is een wil.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”