Syndicus verplichten lekkend terrasdakprobleem op te lossen

renee444
Topic Starter
Berichten: 43

Syndicus verplichten lekkend terrasdakprobleem op te lossen

#1 , 22 dec 2014 11:18

Mijn huurder heeft waterinfiltratie dat plekken maakt op zijn(mijn) vals plafond (systeemplafond).

De syndicus is op zoek naar meerdere bestekken voor het afbreken van de bankirai op het plat dak erboven en de oorzaak van het lek te zoeken.

Als ik niets doe zal het nog maanden duren vooraleer er effectief iemand die bankirai afbreekt om de oorzaak te detecteren, om nog maar te zwijgen van het oplossen van het probleem zelf.

Ik zou de syndicus onder druk willen zetten om (eindelijk) pro-actief en snel een oplossing te zoeken.
Dit sleept al een tijdje aan en binnenkort verlies ik (mogelijk) een goede huurder vanwege dit probleem.

Ik vermoed dat ik dus best formeel in gebreke stel.

- wie stel ik in gebreke: de syndicus, de mede-eigendom, beiden, op welk adres?
- wat moet de inhoud van de ingebrekestelling zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 22 dec 2014 13:10

Werd de verzekering reeds op de hoogte gebracht?

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 22 dec 2014 17:24

Uw verzekering om tegen de blokpolis verhaal te halen.

Reclame

renee444
Topic Starter
Berichten: 43

#4 , 22 dec 2014 17:28

Ikzelf ben de eigenaar, en heb behalve de blokpolis geen (eigen) verzekering.
De huurder heeft wel een verzekering, maar heeft geen schade.

De syndicus heeft vandaag nog maar eens beloofd om de verzekering op de hoogte te brengen.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 23 dec 2014 10:18

Aangetekend dit bevestigen en hem in het schrijven vriendelijk verzoeken u het resultaat ervan te laten weten.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 23 dec 2014 11:33

Aangerekend de VME en zijn vertegenwoordiger (de syndcius) ingebreke stellen om minstens onmiddellijk bewrende maatregelen te nemen.
Kijk na of uw familiale polis rechtsbijstand heeft en of die ook geldt voor eigendom die je verhuurt (varieert van ene polis tot de andere). Indien dat het geval is schakel je die ook in,
het zal de druk verhogen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”