Burenlawaai

thomasb
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Assebroek - Brugge

Burenlawaai

#1 , 04 sep 2007 20:48

Ik woon in een rijhuis en mijn buurman heeft zich onlangs een vleugelpiano aangeschaft. Geen moderne piano, waar je, als bezorgde buur, met een oortje zou kunnen spelen en zo je buren niet zou storen, maar een VLEUGELPIANO, zo'n hels zwart ding dat enorm veel lawaai maakt !! Als hij speelt "genieten" wij gewoon mee. Niets is zo ergerlijk als lawaai waar men niet om gevraagd heeft. Nu, wij hebben niets tegen muziek en zijn voor de "burenvrede", dus ben ik met hem gaan praten, en zijn we overeengekomen dat hij niet later dan 21:00 h zal spelen en daar houdt hij zich nauwgezet aan. Ik geloofde toen nog dat ik die piano wel ging kunnen verdragen ... oh wat een vergissing. Beeld u in, constant dat pianolawaai terwijl je na een werkdag wilt onstpannen voor je favoriete soap, of je zoontje van 7 die niet voor 21:00 h wil slapen. En dat elke dag, vanaf zijn thuiskomst inclusief de zaterdag en zondag. Mijn vraag is nu : kan ik hem vragen om nog vroeger te stoppen, of om geluidsisolatie aan te brengen aan zijn kant. Ik ben van mening dat het niet aan mij is om isolatie aan te brengen aangezien ik niet de bron van het lawaai ben. Wat kan de vrederechter hierin betekenen? Ik weet ook wel dat het bijlange niet de 60 db overschrijdt, maar geloof me, dat constante geklingel klinkt wel als 100000 db in de oren, want je gaat er steeds op letten .. en het liefst van al zie ik die piano op de brandstapel verdwijnen.
Alvast bedankt voor het advies over onze wettelijke mogelijkheden.

groeten,

Thomas

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding