#1 , 01 dec 2014 16:18
Hallo,
Ik ben eigenaar van een appartement in een appartement gebouw van 10 appartementen.
Vorige jaar op onze AV hebben wij beslist om onze voor en zij gevel te reinigen.
Syndicus heeft aantal offertes opgemaakt en wij hebben de goedkoopste gekozen van de drie.
Werken zijn op slechte timing begonnen, 10 weken voor bouwverlof.
Aannemer is begonnen met stelling te plaatsen en na een week zijn zij begonnen met zandstralen.
Na twee weken hebben zij zogezegd een extra probleem ontdekt.
Beton ijzer, dat al 40 jaar in de muur zit, heeft beetje roest opgelopen. Wat normaal is volgens mij.
Syndicus leg het probleem via mail uit en wacht op de offerte van de aannemer.
Wat moet er gebeuren is 15 meter steen uitkappen, nieuw beton ijzer tussen, terug stenen metsen en alles opvoegen.
Maar een professionele aannemer, die al 30 jaar in de vak zit kan geen offerte maken zogezegd en moet eerst de werken uitvoerne om een kost raming te maken.
Een kost raming van ongeveer 4700 euro.
Syndicus heeft de aannemer opdracht gegeven om de werken uit te voeren zonder enig akkoord van mede-eigenaars of een AV.
Nadien is de AV bijeen geroepen om extra kosten te bespreken en de meerderheid was er niet mee akkoord, omdat die extra werken echt niet nodig waren en veel te duur waren.
Maar nu zitten wij met die extra kost, waar de syndicus de opdracht heeft gegeven om een offerte te maken.
En het is niet eens mooi afgewerkt. Voegen zijn dikker dan origineel, andere kleur van de voegen, echt geen moeite ingestoken omdat wij tegengestemd hebben.
Over welke bedrag mag de syndicus beslissen en is dit normaal voor een ervaren firma?
Alvast bedankt voor al uw reactie en hulp, want ik weet niet wat moet doen op de moment?
Extra rekening betalen van bijna 900 euro of weigeren tot alles in orde is?
Mvg,
Dejan