dictafoon

vrijwilliger
Topic Starter
Berichten: 54

dictafoon

#1 , 17 nov 2014 09:49

Mag men een bijzondere algemene vergadering van mede-eigenaars met een dictafoon opnemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 nov 2014 10:15

Ik zou niet weten waarom niet. Wat je met die opname achteraf doet, is een andere zaak, uiteraard. Je mag deze bijvoorbeeld niet zomaar op internet zetten daarna...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

vrijwilliger
Topic Starter
Berichten: 54

#3 , 17 nov 2014 11:24

Het zal om een tumultueuze vergadering gaan ivm met herstellingswerken. Daar er zoveel zal gezegd worden (55 eigenaars) is het moeilijk om op dat moment alles op papier te noteren. Vandaar de vraag van het dictafoongebruik.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 nov 2014 11:41

Als je de dictafoon puur gaat gebruiken om achteraf makkelijker een verslag te maken van de vergadering. Zie ik het probleem niet. het zou netjes zijn om iedereen in te lichten dat je de veragadering gaat opnemen, enkel met als doel achteraf makkelijker verslag te maken.

Zelfs als je van zin bent om niet bekend te maken dat je de vergadering opneemt, zie ik daar ook geen probleem in als je achteraf deze opname enkel gaat gebruiken om het verslag op te maken van de vergadering. Er is niets mis met te noteren in een verslag wat daadwerkelijk in een vergadering gezegd werd. Dit verslag zal immers ook moeten goedgekeurd worden, denk ik?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”