Verzet tegen herstelling garagemuur.

vrijwilliger
Topic Starter
Berichten: 54

Verzet tegen herstelling garagemuur.

#1 , 08 nov 2014 21:55

Sinds 2011 verzakt mijn garagemuur (in complex met 67 garages). In 2012 heeft de VME voor 96% akkoord gestemd voor herstelling van de muur. In het verslag van de vergadering staat duidelijk het nummer van mijn garage vermeld. Tot op heden heeft er geen herstelling plaatsgehad. Eind 2013 is onze syndicus failliet verklaard. Omdat mijn vraag tot herstelling opnieuw op het agenda van de nieuwe syndicus kwam (met nieuwe offerte) is er na ontvangst van het algemeen verslag van de vergadering een groep mensen een petitie gaan opstarten tegen het herstellen van mijn muur. De barsten in de muur worden steeds groter de opvoeging gaat op sommige plaatsen al tot 4 cm breedte.
Wat kan ik doen en wat kan ik eisen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 08 nov 2014 23:09

In 2012 heeft de VME voor 96% akkoord gestemd voor herstelling van de muur.

De beslissing was dus al genomen. Verandering van syndicus verandert daar niets aan.
Petities hebben geen rechtsgeldigheid in de wet op de mede-eigendom.
Die moeten als onbestaand worden beschouwd.

U moet de Vereniging van Mede-eigenaars (via de huidige syndicus) in gebreke stellen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

vrijwilliger
Topic Starter
Berichten: 54

#3 , 19 mar 2015 12:45

Vervolg op bovenstaand probleem. Na de petitie tegen herstel werd er een bijzondere vergadering belegd. Hierin heeft de syndicus zijn ontslag aangeboden daar hij niet verder wil gaan met de problemen aangebracht door de petitie. Zowel mijn overburen als ikzelf hebben de VME in gebreke gesteld via advocaten advocaten. Daar de syndicus ontslag neemt heeft hij gezegd dat de VME een advocaat moet nemen. Mijn vraag is: wie moet een advocaat nemen: 1. de groep die tegen herstelling is of 2. de beheerraad. De personen die in de beheerraad zitten zijn eisers voor herstel van hun garage. Wat als er geen advocaat is voor de VME? Wat als we geen nieuwe syndicus vinden (niet eenvoudig).
Onze advocaten hebben onze eisen voorgelegd aan de Vrederechter. Deze heeft een gerechtsexpert aangewezen om volgende week een cameraonderzoek uit te voeren aan onze garages.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 19 mar 2015 12:49

Indien de VME niet vertegenwoordigd is zal ze bij verstek worden veroordeeld.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

vrijwilliger
Topic Starter
Berichten: 54

#5 , 20 mar 2015 15:44

Nog maar een vraag: de syndicus heeft in de bijzondere algemene vergadering zijn ontslag gegeven. Wie moet nu zorgen voor een opvolger? De syndicus of de VME?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 20 mar 2015 16:41

De VME.
Gewoonlijk geeft de VME daarvoor een mandaat aan de Raad van Mede-Eigendom (voor zover die er is).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”