erfdienstbaarheid

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: erfdienstbaarheid

#16 , 03 dec 2014 10:55

Heeft dit nieuw aangekocht stuk grond een eigen uitgang naar de openbare weg? Indien ja, denk ik dat je die zal moeten gebruiken, en kan je de oorspronkelijke erfdienstbaarheid niet gebruiken. Indien nee, heb je recht op een uitweg via de korstte weg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#17 , 03 dec 2014 12:49

Mijn buikgevoel vertelt me dat TS een probleem heeft dat aanleiding heeft gegeven tot deze vraag.
Om volledig te kunnen antwoorden zou het dan ook nuttig zijn welke de beweegreden is tot het stellen van deze vraag.

Ik meen te begrijpen dat TS twee aangrenzende stukken grond bezit die hij als één groot perceel gebruikt, waarvan één een uitweg heeft. De essentie van zijn vraag ontgaat me enigszins:
Gesteld dat perceel 1 expliciet geniet van het doorgangsrecht, perceel 2 niet. Maar aangezien de twee percelen als één groot perceel worden gebruikt kan hij perfect van het ene perceel naar het andere lopen.
Ik kan me niet inbeelden dat iemand hem uitweg kan/gaat verbieden nadat hij zich van perceel 1 naar perceel 2 heeft begeven en dan is teruggekeerd naar perceel 1. Het zou immers betekenen dat hij bij betreding van perceel 2 gestraft wordt en de rest van zijn leven niet meer naar de openbare weg mag gaan.....

Ik denk daarom dat er meer aan de hand is....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

eylis
Berichten: 8840

#18 , 03 dec 2014 17:29

tekeningetje maken? Misschien kan poster van het tweede perceel niet naar het eerste perceel naar de openbare weg omdat hij daartussen ergens zelf zijn garage gebouwd heeft? Dat zinnetje stond in de eerste post....

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”