Herberekening syndic - algemene kosten voorbije jaren

martidoki
Topic Starter
Berichten: 9

Herberekening syndic - algemene kosten voorbije jaren

#1 , 27 okt 2014 12:48

Mijn appartement werd voorlopig opgeleverd medio Jun 2013.
Sedert 2010 werd door de syndicus 'waarschijnlijk' een verkeerde verdeelsleutel gebruikt voor de verdeling van de kosten per App.
Nu wilt die alles herberekenen en mij (en de andere eigenaars) de verschillen van 2010 tot 2013 laten betalen.
Ik ben slechts eigenaar vanaf de voorlopige oplevering. Kan dit zomaar?

Mvg,

Martin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 27 okt 2014 14:07

Mijn appartement werd voorlopig opgeleverd medio Jun 2013.
Sedert 2010 werd door de syndicus 'waarschijnlijk' een verkeerde verdeelsleutel gebruikt voor de verdeling van de kosten per App.
Nu wilt die alles herberekenen en mij (en de andere eigenaars) de verschillen van 2010 tot 2013 laten betalen.
Ik ben slechts eigenaar vanaf de voorlopige oplevering. Kan dit zomaar?

Mvg,

Martin
Uiteraard kan dit niet!
Wanneer werd de akte verleden?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

martidoki
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 27 okt 2014 21:47

Is wel een speciaal geval. App werd op plan gekocht eind 2007. Begin 2009 werd door ons opgemerkt dat het App kleiner was dan op plan. Na veel gezever met de bouwheer, is er een procedure opgestart, met uitspraak.... eind 2012.
App werd verder afgewerkt in eerste helft 2013, met voorlopige oplevering op 17 Jul 13. Volgens de statuten zijn wij vanaf dan verplicht om bij te dragen aan de algemene kosten.
Kunt u mij verder helpen (eventueel met de nodige wettelijke staving?) Wij zijn soms ten einde raad... al 7 jaar problemen.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 okt 2014 09:02

. Volgens de statuten zijn wij vanaf dan verplicht om bij te dragen aan de algemene kosten.
.
Gewoon syndicus , via aangetekend schrijven, wijzen op de statuten van het gebouw.

martidoki
Topic Starter
Berichten: 9

#5 , 28 okt 2014 12:04

Dank u, was dit ook van plan

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 28 okt 2014 12:08

Nu wilt die alles herberekenen en mij (en de andere eigenaars) de verschillen van 2010 tot 2013 laten betalen.

Bijkomend: waar haalt de syndicus het vandaan om u de verschillen aan te rekenen indien u nooit hebt moeten bijdragen in de oorspronkelijke kostenverdeling.....
de bepaling in de statuten is voldoende om uw standpunt te verdedigen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”