Buur gaat mijn wagen op mijn grond laten weghalen ,hm

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

Buur gaat mijn wagen op mijn grond laten weghalen ,hm

#1 , 17 okt 2014 00:59

Na een paar jaar rust komt een eigenaar terug in zen app. wonen.
Het is een blokje app. van drie en ik heb ernaast een oprit naar een achterliggende loods welke mijn volledige eigendom is .Het enige dat in de akte is te lezen dat ik de eigenaars toegang (geen doorgang) moet geven om de ruiten te kuisen en herstellingen uit te voeren.
Op de oprit vooraan aan de straat staat een wagen van mij en ze kunnen op mijn oprit maar niet met een voertuig.
Nu krijg ik vandaag om 21.30 een bevel om men wagen te verplaatsen tegen 11 u morgenvroeg en anders gaan ze deze op mijn kosten en veel blabla laten wegtakelen.
Kan dit zo maar ?

Btw, denk dat ze weten dat ik altijd weg ben van vrijdag tot maandag en zeker niet kan komen vanwege de afstand.


Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 17 okt 2014 01:10

En welke reden geven ze op? Wie is ze?

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#3 , 17 okt 2014 01:17

Ze geven geen reden op in bericht via sms, de persoon is een eigenaar van een app. in blokje.

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#4 , 17 okt 2014 01:39

Auto weghalen op uw eigendom zonder uitspraak van de rechtbank = diefstal
Uw buur en takelbedrijf aangeven voor diefstal.

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#5 , 17 okt 2014 01:48

Spijtig dat ik het zelf niet kan gaan bekijken, maar dat is straf dat ze zo durven uit te pakken.
Ga iemand ter plaatse laten zien wat ze gaan doen en dan stuur ik in ieder geval de politie.
Bedankt

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 17 okt 2014 02:07

Afzender vriendelijk bericht terugsturen dat de wagen op privéterrein staat dat in uw eigendom is. Dat u nota neemt van zijn dreigement en de lokale politie hiervan op de hoogte zal brengen mocht vervolging voor de correctionele rechtbank later nodig blijken. Met vriendelijke groeten uiteraard.

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#7 , 17 okt 2014 02:18

Mercie

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#8 , 17 okt 2014 15:04

Nu heeft mijn buur me laten weten deze morgen dat een band is kapot gestoken, pv opgemaakt tegen onbekenden .
Nu hangt die nare bewoonster aan de telefon dat ze de deurwaarder gaat laten komen enz...
Ondertussen heeft een firma daar een schaarlift afgezet.
Men buurvrouw houd me op de hoogte...

duma
Berichten: 2871

#9 , 17 okt 2014 15:06

Een deurwaarder? Om wat te doen?

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#10 , 17 okt 2014 15:18

Volgens haar gaat de deurwaarder mijn wagen takelen , wel te verstaan van mijn private eigendom .

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#11 , 18 okt 2014 00:11

Heb geen deurwaarder gezien , wagen nog ter plaatse, maar die zelfde nacht hebben deze personen een beetje ruzie gemaakt en hun inboedel kapot geklopt en met oa glazen flessen enz . door raam gesmeten tot bij buren.
Het is een koppel dat daar hun toevlucht neemt en denk dan eerder dat de deurwaarder daar aan de deur zal staan om andere dingen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”