niet naleven reglement inwendige orde

john13
Topic Starter
Berichten: 4

niet naleven reglement inwendige orde

#1 , 07 okt 2014 23:41

Situatie: één van de buren overtreedt een artikel uit het reglement van de inwendige orde.
Op de algemene vergadering heeft hij gezegd dat hij zich dit niet aantrekt (= toegeven van de fout).

Wat kan ik doen zodat deze buur zich wel aan dit artikel houdt? Het gaat over huisdieren in de gemeenschappelijke delen die daar niet mogen komen. Heb dit al gemeld aan de syndicus, maar deze was er ook bij op de AV en zei er verder niets op.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 08 okt 2014 11:08

Huisdieren ...ook al staat in het reglement dat u ze niet mag hebben ... toch zullen de meeste vrederechters ( oa wegens EVRM art 8) geen bezwaar hebben en u geen gelijk geven.
Edoch het laten loslopen of niet onder toezicht houden in de gemene delen of daar enige vorm van overlast bezorgen is WEL een reden om op te treden.
U kan de syndicus via AS wijzen op zijn taak.
Vaststellingen voor overlast kan u laten doen door politie.
Deze kunnen ook optreden in de gemene delen als een 'bewoner' ze toegang geeft.
(Ze mogen dus niet zomaar binnengaan maar worden binnengelaten).

john13
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 09 okt 2014 14:59

Een huisdier houden mag volgens het reglement, en daar heb ik verder geen problemen mee. Het beest loopt echter altijd in de gemeenschappelijke delen rond en laat overal uitwerpselen achter. Dit is duidelijk overlast (als je niet kijkt waar je loopt trap je erin). Hier zijn al meerdere foto's en zelf filmpjes van gemaakt van andere medebewoners.

Is er nog een stap tussen niets doen en de vrederechter aanspreken? Ik zou graag mijn buren overtuigen hun beest binnen te houden, maar ze staan niet open voor conversaties. De syndicus heeft ook geen gehoor aan mijn vraag.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 09 okt 2014 17:43

Dan zal u moeten beginnen met de syndicus op zijn plichten te wijzen.
Het is ZIJN taak en daarvoor wordt hij ook betaald.
Zeker als nu blijkt dat ook andere eigenaars/huurders al aktie hebben genomen.
Wat u natuurlijk niet mag doen is de voordeur openzetten want dan het diertje op straat onder een auto lopen...

Eigenaar hond is trouwens aansprakelijk voor alle schade en last die de rest van gebouw heeft.
Best de drollen ook aan hem terugbezorgen zodat de eigenaar deze op legale wijze kan verwijderen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”