zesmaandelijks verslag Raad van Mede-eigendom

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

zesmaandelijks verslag Raad van Mede-eigendom

#1 , 04 okt 2014 17:28

Wij gaan als Raad van Mede-eigenaars voor de eerste maal een zesmaandelijks verslag opstellen (zoals wettelijk voorgeschreven).
In ons verslag komen mogelijks een aantal negatieve opmerkingen ivm de taakvervulling door de syndicus.
Geen enkele eigenaar woont zelf in de appartementen, ons verslag zal dus via de post verstuurd dienen te worden.

Vraag: Wie staat in voor de materiële kant van deze verzending, nml. afdrukken van het verslag en het versturen ervan?
Het betreft een vrij groot aantal eigenaars.
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
observer
Berichten: 109

#2 , 04 okt 2014 18:26

De syndicus

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#3 , 04 okt 2014 21:37

Ook in onze VME verzorgt de syndicus deze verzending.
Het "tweede" halfjaarlijkse verslag van de RVM wordt op de AV mondeling naar voor gebracht.

Reclame

observer
Berichten: 109

#4 , 04 okt 2014 22:15

@ Marc Mortier

Wordt dat verslag dan in het verslag van de AV opgenomen, anders weten de volmachtgevers of de afwezigen er de inhoud niet van.

Bij ons gaat het wel fout met die zesmaandelijkse verslagen van de RME : de syndicus gebruikt daarvoor het huiskrantje van de VME waarvoor hij tekent als verantwoordelijke uitgever. Dat zegt genoeg.

.

.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#5 , 04 okt 2014 23:33

De syndicus
Zonder enige vorm van commentaar noch censuuur.

Basilia
Berichten: 45

#6 , 05 okt 2014 17:20

De syndicus
Zonder enige vorm van commentaar noch censuuur.
In de wet lees ik nochtans :

De raad van mede-eigendom bezorgt de mede-eigenaars een omstandig halfjaarlijks verslag over de uitoefening van zijn taak.”

Nergens lees ik dat de syndicus dit moet doen, maar ik vergis mij misschien? Ook kan ik niet geloven dat een syndicus die kritiek of een “slecht rapport” ontvangt vanwege de raad van mede-eigendom een voor hem negatief verslag zo maar zonder commentaar of censuur naar iedereen zal versturen.


B.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 05 okt 2014 18:01

De syndicus
Zonder enige vorm van commentaar noch censuuur.
In de wet lees ik nochtans :

De raad van mede-eigendom bezorgt de mede-eigenaars een omstandig halfjaarlijks verslag over de uitoefening van zijn taak.”

Nergens lees ik dat de syndicus dit moet doen, maar ik vergis mij misschien? Ook kan ik niet geloven dat een syndicus die kritiek of een “slecht rapport” ontvangt vanwege de raad van mede-eigendom een voor hem negatief verslag zo maar zonder commentaar of censuur naar iedereen zal versturen.


B.
Ik ben voorzitter van een Raad van Mede-eigendom van een garagecomplex van meer dan 200 plaatsen voor een termijn van drie jaar.
Indien we jaarlijks tweemaal op eigen kosten verslagen moeten versturen dan zijn dat uiteindelijk meer dan 1 200 verslagen.
Dure grap voor een onbezoldigd mandaat.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#8 , 05 okt 2014 20:18

De syndicus
Zonder enige vorm van commentaar noch censuur.
In de wet lees ik nochtans :
De raad van mede-eigendom bezorgt de mede-eigenaars een omstandig halfjaarlijks verslag over de uitoefening van zijn taak.”
Nergens lees ik dat de syndicus dit moet doen, maar ik vergis mij misschien?
- De syndicus moet vooreerst bij het voorleggen van de begroting een post "verslagen RvME" voorzien.[/list]
- De AV moet in uitvoering van Art. 5777-4 §1 4° de modaliteiten vastleggen binnen dewelke de syndicus zijn taak uitoefent.
Ook kan ik niet geloven dat een syndicus die kritiek of een “slecht rapport” ontvangt vanwege de raad van mede-eigendom een voor hem negatief verslag zo maar zonder commentaar of censuur naar iedereen zal versturen.
Hij kan perfect zelf een tussentijds werkingsverslag opstellen en verspreiden, maar dat dient dan schriftelijk te zijn. De kosten ervan vallen ten laste van hemzelf, tenzij het gevoegd word bij de uitnodiging voor de JAV, waarop het punt staat: “werkingsverslag syndicus”.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”