zonnepanelen buurman

analice
Topic Starter
Berichten: 21

zonnepanelen buurman

#1 , 28 sep 2014 00:27

De achtergevel van mijn atelier ( 2 verdiepingen met ramen bovenaan) moet dringend hersteld worden ( noodzakelijke herstellingen)
Tegen de achtergevel werden garages gebouwd met zonnepanelen.
De aannemer die de werken moet uitvoeren zegt dat de zonnepanelen moeten verwijderd worden tijdens de herstellingswerken om schade te voorkomen .
Ben ik verplicht die extra -onkosten ( weghalen en terugplaatsen van zonnepanelen op de garages die niet mijn eigendom zijn ) volledig zelf te betalen of kan ik die kosten verhalen op de eigenaar van de garages. Door de plaatsing van de zonnepanelen wordt het herstel van mijn muur wel extra bemoeilijkt en lopen de kosten merkelijk op .
Het feit dat de muur gedeeltelijk zou zijn overgenomen tot op zekere hoogte ( moet het eigenlijk nog nakijken op het kadaster ) maakt dat enig verschil uit ?
Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 28 sep 2014 00:42

Tenzij die zonnepanelen daar onrechtmatig zouden staan zal u de kosten van verwijderig en terugplaatsing dienen te betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 28 sep 2014 09:41

Je kan ze ook beschermen door er een afdak over te maken. Waarschijnlijk heb je toch al een stelling nodig voor het uitvoeren van de werken.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”