Trainen in mijn garage

thomas8942
Topic Starter
Berichten: 2

Trainen in mijn garage

#1 , 20 sep 2014 03:37

Hallo,
Ik woon op een appartement met garage. Sinds 2 jaar train ik thuis in mijn garage (gewichtheffen). Twee jaar lang ging alles goed met de buren. nooit zeiden ze me dat ze er last van hadden, ik train altijd vanaf 23:00 tot 01:00 vanwege mijn late uren op mijn werk. Sinds kort heb ik ruzie met een van mijn buren. Sindsdien doet ze er alles aan om ons het leven zuur te maken. Ze legt de electriciteit af van mijn garage waardoor ik plots in het donker zit, ze belt de politie om te klagen van geluidsoverlast terwijl er gedurende twee jaar niemand had geklaagt over geluidsoverlast. ze klaagt dat er licht word gemaakt in mijn garage tot een gat in de nacht.

Mijn vragen:
1: kan de politie zomaar een PV opstellen voor nachtlawaai, terwijl er helemaal geen overlast is? Als ik veroordeeld word voor iets moet ik dat gaan uitleggen op mijn werk en kan ik mijn werk verliezen, ik ben namelijk ambtenaar.
2: Mag mijn ondergebuur zomaar de elektriciteit afleggen van mijn garage?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12837

#2 , 20 sep 2014 10:00

Politie kan een pv opstellen, maar dan moet er effectief overlast zijn. Natuurlijk mag zij niet aan elektriciteit zitten, dit kan zeer gevaarlijk zijn. Dien dan ook zelf klacht in.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#3 , 20 sep 2014 10:02

de politie zal eventuele overlast/nachtlawaai zelf moeten vaststellen voor er PV kan worden opgemaakt, het louter aansteken van licht, zonder lawaai maken lijkt mij geen reden om PV op te maken wegens nachtlawaai/overlast, immers u heeft het recht gebruik te maken van de garage 24/7.

hoe zet de buur het licht af? door middel van de hoofdschakelaar?

van de hoofdschakelaar dient deze af te blijven en mag zelfs uw garage (box?) niet betreden zonder uw toestemming.

als uw buur "last" heeft van uw activiteiten zal hij eerst de syndicus moeten aanspreken en eventueel zal deze u ingebreken stellen, doch zonder enige vorm van neutrale vaststelling (politie) zal deze ook niet veel kunnen doen dan u eens een brief/mail te schrijven.

indien uw buur u lastig blijft vallen, de wijkagent eens contacteren zodat deze eens met de buur kan praten, indien dit niet helpt kan u altijd klacht indienen wegens belaging.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 20 sep 2014 11:03

Kleine opmerking in de marge, er bestaan upc's, zeg maar oplaadbare batterijen, die u tussen de stroomvoorziening en de verlichting in de garage zelf kan plaatsen... Het verhelpt het probleem niet, maar de dame in kwestie zal rare ogen optrekken als ze het licht nogmaals uitschakelt en dit toch blijft branden... Het zal haar ook de wind uit de zeilen nemen om het te blijven proberen...

thomas8942
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 21 sep 2014 20:10

de politie zal eventuele overlast/nachtlawaai zelf moeten vaststellen voor er PV kan worden opgemaakt, het louter aansteken van licht, zonder lawaai maken lijkt mij geen reden om PV op te maken wegens nachtlawaai/overlast, immers u heeft het recht gebruik te maken van de garage 24/7.

hoe zet de buur het licht af? door middel van de hoofdschakelaar?
Hoe gaat de politie tewerk bij het vaststellen van overlast?

Zij zet het licht af via de hoofdschakelaar.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 21 sep 2014 21:47

Upc'tje ertussen en de dame zal er niets meer van snappen....

en ondertussen de politie verwittigen.

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 21 sep 2014 22:34

U bedoelt via UW hoofdschakelaar?
Of via de hoofdschakelaar van de kelder/garage?
Ik vermoed dat garage in kelder is of op gelijkvloers?
Is appartement dame boven uw garage?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 22 sep 2014 12:52

wordt er muziek gespeeld in de garage? (mechanisch geluid in een garage is niet echt aan te raden 's nachts wegens wss totaal gebrek aan (geluids)isolatie)
over welke geluidsoverlast gaat het? (strikt wettelijk kan het botsen van 2 metalen voorwerpen idd hinderlijk geluid opleveren, zeker 's nachts)
gaat het over gewichtheffen of over bodybuilding in de ruime zin? (die toestellen met riemen of vliegwielen (roeitoestellen, hometrainers) kunnen effectief redelijk wat geluid produceren)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”