voegen van de buren bekostigen?

anjoote
Topic Starter
Berichten: 1

voegen van de buren bekostigen?

#1 , 19 sep 2014 07:13

Er werd een stuk aangebouwd aan mijn huis op vraag van ons en met een bouwvergunning. Dus het stuk aan de kant van de buren moesten wij bekostigen dit was geen probleem maar als de buren beslisten om een andere steen te nemen dan de rode modules moesten zij de opleg betalen ,dit werd zo afgesproken.Wanneer ze kozen voor de rode modules moest dit gewoon gemetst worden (want de rode modules worden direct gemetst met voeging) maar wanneer de buren besloten om andere stenen te nemen werd dit ook gewoon gemetst. De buren hadden voor een andere gevelsteen gekozen, dus werd dit gewoon gemetst zonder voeg en nu komen ze af dat ook wij de kosten voor de voeging voor onze rekening moeten nemen. Ben ik dit nu verplicht?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 19 sep 2014 11:57

Ik begrijp niet veel van de uitleg, maar wat heeft het voegen van stenen nu te maken met hun kleur?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 19 sep 2014 12:38

Zowel de rode als alle andere kleuren van stenen moesten gevoegd worden door u. Deze kosten zijn dan voor u.

Reclame

Joeri_J
Berichten: 650

#4 , 19 sep 2014 12:44

Verschil is dat de initiële steen voegloos gemetst ging worden veronderstel ik... (enkel met mortel, geen voeg afwerking, gelet deze heel dicht op elkaar staan wegens inkeping in de steen)

De gevraagde steen is dus ook voegloos gemetst, maar waarschijnlijk bevat deze geen inkeping om "dun" gemetst te worden,
zodat normaal een voeg wel het esthetisch afwerkt.

Beide kosten zullen naast elkaar gelegd moeten worden.
Een voegloze steen is dacht ik ook iets duurder dan een normale steen,
al hangt het dan ook af welke steen de buur gekozen heeft,
en gelet het een kleiner palet zal zijn zal er geen volume korting zijn enz...

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 sep 2014 12:47

Ik snap niet veel van uw uitleg maar oplossing lijkt me simpel:
kostprijs speciaal (andere steen + opvoegen) - kostprijs basis (rode steen + opvoegen) = opleg die buren moeten betalen

Joeri_J
Berichten: 650

#6 , 19 sep 2014 12:53

Voegloos metsen:
http://www.vandersandengroup.be/bricks/ ... iment/zero" onclick="window.open(this.href);return false; (eerste hit in google, dus geen reclame ofz)
Er is dus geen voegafwerking nodig...
Dus ook geen kost voor voegen.

Maar u vergelijking klopt wel:

- wat buur wenst - wat voorzien was => verschil te betalen door de buur.
- ( gekozen steen + voeg ) - ( voorziene steen )

in de veronderstelling natuurlijk dat het over zo'n steen gaat.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”