tuinafval tegen onze scheidingsafsluiting(ruitjesdraad)

steve4
Topic Starter
Berichten: 6

tuinafval tegen onze scheidingsafsluiting(ruitjesdraad)

#1 , 11 sep 2014 12:31

Hallo,

Enkele jaren terug plaatste ik een scheidingsdraad op mijn eigendom. Buur werd ingelicht.
Buur reageert met evenwijdig scheidingsdraad te plaatsen met een tussenruimte van 1 m .
Daar werpt hij al zijn tuinafval +zand tussen.
Ondertussen is de vuilnis reeds 60 cm hoog wat gelijkkomt met de hoogte van mijn scheidingsdraad.
Reeds 3 houten palen zijn door de druk afgegekraakt.
Buur werd reeds verschillende malen vriendelijk uitgenodigd de vuilnis weg te nemen.
Hij belooft maar doet niets.
Ondertussen woekert onkruid door de scheidingdraad naar ons toe.

Wat zegt de wet hierover aub? Ik zoek een goede oplossing.

Dank voor uw antwoord(en).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 11 sep 2014 12:56

Als scheidingsdraad op uw eigendom staat maar er niets van buur die draad raken.
U zal buur best aangetekend in gebreke stellen met AS ( en een gewone brief) bij weigering naar vrederechter
zie verzoekschrift in
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 87&t=32554" onclick="window.open(this.href);return false;

Of u gaat via uw wijkagent ( als bemiddeling) ...in principe is dit beschadiging/vernielen van stedelijke of landelijke afsluiting en dus strafbaar.
In grote gemeenten heeft men een soort van burenbemiddeling
http://www.manuswerkt.be/nl/home/het-buurtbeest_23.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Best eerst opstarten via het minst 'beschadigende' in de relatie ... gemeente weet wel of ze zo'n dienst hebben..indien niet wijkagent als bemiddelende taak maar met op achtergrond toch mogelijkheid om sanctionerend op te treden.
Indien zo'n PV is opgesteld deze info meenemen in uw brief naar vrederechter ..

steve4
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 16 sep 2014 08:11

Franciscus,
Bedankt.
Waar kan ik die wettekst vinden dat "niets de scheidingsdraad mag raken" door de buur?
De scheidingsdraad staat tussen mij en de buur op de grens dus. Het is een ruitjesdraad die ikzelf heb geplaatst en ongeveer 65 cm hoog

Dank voor uw antwoord(en).

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”