de syndicus bedriegt ons

NICKY081243
Topic Starter
Berichten: 35

de syndicus bedriegt ons

#1 , 01 sep 2014 12:24

Goeie morgen,

Dit is geen simpel geval,en de uitleg probeer ik niet te lang te maken
Drie jaar geleden besliste de syndicus samen met de bestuurraad een gevelrenovatie te doen....Ik kreeg als medeeigenaar met een app van 55 m2 een som te betalen van 12.300 €.(achteraf nà betaling verminderd tot 9100 €)
Ik heb met de syndicus gepraat en gezegd dat ik dat onmogelijk kon ophoesten als alleenstaande met een minimum leefloon.We kwamen overeen dat ik dat in 3 keer zou mogen betalen (op de vergadering is dit ook aan iedereen gezegd ,dat we in verschillende stortingen mochten betalen......)
De werken zouden aanvangen in januari en zouden volledig klaar zijn eind juni(dus voor het zomerseizoen)
Mijn appartementje was te huur voor juni,juli augustus en september.

De onderhandelingen tussen ons bestuur en de syndicus liepen erg stroef....en plots kreeg ik te horen dat de werken aan mijn balustrades pas zouden klaar zijn half september.
Ondertussen had ik een huurovereenkomst voor juni ,en september,..,en kort daarop ook voor juli en aug.
Ik had reeds voorschotten betaald voor 9000€ voor de renovatie ,en ging de resterende 3300€ betalen met de huur van juni,juli en augustus.

Tot mijn ontzetting kreeg ik een deurwaarder met een oproep voor de rechtbank in maart !!!!
Ik heb moeten gaan lenen om die som te kunnen betalen! (ik betaalde 3300 € én ongeveer een 300€ aan de deurwaarder)

De werken aan mijn app. zijn pas gestart begin september en beeindigd 3de week van september !
Toch liet de syndicus mijn balustrades wegnemen 30 juni, en 1juli kwamen de eerste huurders !!!
Mijn app.is gelegen op de 9de verdieping !

In paniek heb ik de syndicus opgebeld en geëist dat de balustrade terug moest geplaatst worden tot half september...

Op 1 juli bevestigde hij me dat de balustrade er terug stond voor de huurders s' middags aankwamen.

De huurders waren er op de middag en de man wou een kijkje nemen op de dijk en strand......hij leunde eventjes tegen de balustrade en viel met balustrade en al naar voor.......gelukkig op een stuk beton van het dak van de 8ste verdieping !!!
Het agentschap dat verhuurde belde me op en zei dat de balustrade alleen met plastiek binders aan de balustrade van mijn gebuur was vastgemaakt.
Vermits ik toen zelf niet in België was,heb ik alles telefonisch moeten regelen,en dat voor mij midden in de nacht.

Wééral verzekerde de syndicus dat hij de aannemer direct zou sturen om de balustrade "te verankeren"

Het verhuuragentschap is dan gaan controleren,en stelde vast dat de plastieken binders nog altijd links bij de buren vast hingen,en dat er rechts slechts 1 vijs in de scheidingsmuur van de rechtse buren zat,en de balustrade nog altijd schommelde....Ze hebben de brandweer gevraagd om de veiligheid te controleren en die hebben mijn terras onveilig verklaard.

Mijn huurders zijn weggegaan,nadat ze me ook een advocaat op mijn nek stuurden ,ook de agence voor verhuur vroeg me schadevergoeding......

Ik ben dus 2,5 maanden huishuur verloren door die onverantwoordelijke syndicus.,en kreeg zélf nog kosten erbij !

NU.......dit voorjaar krijg ik rappels van diezelfde syndicus dat ik nog altijd 3300€ moest betalen,alle mails,brieven en telefoons van mij negeerde hij gewoon !
Ik stuurde hem de bewijzen van de bank die de overschrijving uitvoerden 2 jaar geleden ......GEEN ANTWOORD, alleen weer een dreiging dat hij de deurwaarder ging sturen.Ik heb zelfs een boekhouder moeten aanstellen om het kluwen van onduidelijkheid in de lijst van rekeningen die hij stuurde te ontrafelen,en die boekhouder zag getallen staan die ik zogezegd zou moeten betalen en waarvan ik geen factuur kreeg,en een schouw die ik moest betalen die niet van mij was, hij vroeg uitleg én vroeg ook de facturen op die ontbraken op,maar kreeg nooit antwoord !

De boekhouder polste ook bij de gerechtsdeurwaarder of die wel die 3300 € doorgestort had naar de syndicus ,en die deurwaarder bevestigde dat hij de som de dag nadien had doorgestort op derdenrekening van de advocaat van de syndicus !

Ik heb toen test-aankoop aangeschreven die me aanraadden van klacht neer te leggen bij de politie,wat ik ook deed.

Nu 2,5 jaar nadien is de som gestort geweest op onze rekening van mede-eigenaars, de avond voor de vergadering waarvan ik gedreigd had dat ik in de vergadering het aan iedereen zou zeggen dat de som van 3300€ achtergehouden werd door de syndicus.

Hij heeft mij NIET uitgenodigd op die vergadering,en zei over dat geld dat ik het op een verkeerde rekening gestort had !

Ik en nog andere medeeigenaars hebben klacht neergelegd bij de biv,maar hij lacht ermee....."ik ben zélf lid ,die doen me niets !"...(en t'is nog waar ook)

Ondertussen zijn er nu al 8 gedupeerden die zich beklagen over de syndicus ,en daarvan zijn er 5 die een advocaat genomen hebben....De syndicus heeft een vriend advocaat die nu die 5 mensen aanvalt en de syndicus plaatst elke tussenkomst van die advocaat nu op de rekening van de mede-eigenaars (telkens 4500€ per dossier)ook in mijn zaak tegen hem voor mijn terras heeft de gemeenschap 4500€ én meer moeten betalen,terwijl ik de syndicus gedagvaard had en niet de gemeenschap !

Had de syndicus mij vergoed voor 3000€ (de minnllijke schikking die ik vroeg voor de 3 maanden huur) dan moest hij geen advocaat inlassen....maar nee,hij wentelde de aansprakelijkhied af op de gemeenschap en die betalen nu reeds tientallen keren in de laatste 3 jaren telkens 4500€ voor zijn (vriend)advocaat
die wij nooit aangesteld hebben

Deze maand is het weeral prijs ,ik sta zuiver met al mijn rekeningen,en nu krijg ik al 2 rappels voor een voorschot(600€) voor een reservefonds waarvoor ik nu al 4 à 5 keer voor afgedragen heb de laatste 2 jaren......

Ik kan dit niet direct betalen omdat de maand augustus een zware maand was(o.a. de rekening van de syndiconkosten:1500€),en in de laatste week pas mijn uitkering kreeg

De stemming voor het herverkiezen van de syndicus is altijd in zijn voordeel omdat wij met 6 à 7 zijn,en nooit de meerderheid hebben.......de meeste zeggen:wij komen naar hier om uit te rusten en willen géén problemen,en ze betalen waarschijnlijk hun rekeningen zonder te controleren?(we zijn met een 50 tal eigenaars)

voor mij is het uitzichtloos,de oneerlijkheid en onverantwoordelijkheid van de syndicus is niet te dulden,en als je 1 maal een klacht uit aan zijn adres ben je een doelwit voor de rest van de toekomst..........

Kan ik aub een antwoord krijgen i.v.m mijn probleem en heb ik niet het recht de kosten die de syndicus mij aandoet (boekhouder voor onduidelijke rekeningen, en kosten van de advocaat die hij aanstelt( voor fouten die hij maakt) laten verhalen op ons ???

Mbg,


nicky

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding