Omheining oprit van buren

nathalieke01
Topic Starter
Berichten: 5

Omheining oprit van buren

#1 , 29 aug 2014 20:13

beste,
mijn buren hebben vorig jaar op hun oprit (naast de mijne) een omheining gezet, bruin metalen tralies achtig van een meter hoog, juist naast de perceelsgrens,uiteraard op hun deel van de oprit. Als wij daar onze vuilniszakken tegen zetten (op ons deel van de oprit natuurlijk)hebben ze al meerdere keren de politie verwittigd. Is dit wettelijk en mogen we inderdaad niets tegen die omheining zetten langs onze kant van de oprit?
bedankt voor elk antwoord van uwentwege!
mvg Nathalie V.R.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 29 aug 2014 20:17

Als die omheing niet gemeenschappelijk is mag u daar niets tegen plaatsen. U zegt zelf: staat op HUN grond. Het is verboden afval te plaatsen op andermans grond.
Kunt u die vuilniszakken niet een beetje verplaatsen????
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 aug 2014 21:27

Klop een paaltje in de grond vlak tegen de scheiding op uw grond en laat daar de vuilniszakken tegen leunen. Probleem voor u opgelost en zij hebben geen poot meer om op te staan.

Reclame

nathalieke01
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 30 aug 2014 00:07

Beste roharro en lanox bedankt voor jullie reactie!
Rohanno: u zegt dat het verboden is om afval op iemand anders grond te plaatsen. De zakken zijn op mijn grond geplaatst maar leunen idd tegen hun omheining die net tegen de scheidingslijn (perceelsgrens) is gezet. Geld uw voorgenoemde regel regel ook in dit geval?
Lanox: bedankt voor de tip!

grijze duif
Berichten: 24

#5 , 30 aug 2014 10:15

Daarvoor de flikken bellen............... zuurpruimen en kleingeestig.

nathalieke01
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 30 aug 2014 15:12

Daarvoor de flikken bellen............... zuurpruimen en kleingeestig.
idd grijzeduif, zo cliche maar oh zo bittere realiteit, kan een boek schrijven over hun pesterijen...
groetjes nath.

bartvdv
Berichten: 1911

#7 , 30 aug 2014 15:24

Daarvoor de flikken bellen............... zuurpruimen en kleingeestig.
Er zal wel al een en ander aan voorafgegaan zijn. Zoals het moedwillig blijven plaatsen van zakken afval of fietsen tegen de omheining, terwijl de buren al meermaals hebben gevraagd dit niet te doen, om beschadiging te voorkomen, bij wijze van voorbeeld. Het feit alleen al dat TS de vraag op deze manier stelt laat dat uitschijnen.

nathalieke01
Topic Starter
Berichten: 5

#8 , 30 aug 2014 15:32

Daarvoor de flikken bellen............... zuurpruimen en kleingeestig.
Er zal wel al een en ander aan voorafgegaan zijn. Zoals het moedwillig blijven plaatsen van zakken afval of fietsen tegen de omheining, terwijl de buren al meermaals hebben gevraagd dit niet te doen, om beschadiging te voorkomen, bij wijze van voorbeeld. Het feit alleen al dat TS de vraag op deze manier stelt laat dat uitschijnen.
beste david, denk er van wat je wilt, maar dat zijn mensen die nooit willen praten hebben tegen mij. integendeel, van de eerste keer de politie bellen enz. Bij de andere buren roddels verspreiden die niet waar zijn en hen opsteken tegen ons enz enz enz. En de reden is niet dat ik contrair ben, integendeel, ik opteer ook voor dialoog en goeie verstandhouding, de ware reden is dat ze gewoon stikjaloers zijn op de meest simpele dingen.
anyway, ik weet dus beter dan dat en ga er geen woorden meer aan vuil maken. Wilde gewoon een juridische vraag stellen en een degelijk antwoord daarop, zonder dat ik mij moet verdedigen.
alleszins wens ik u een goed weekend toe en betere buren dan de mijne :-)
mvg nath

nathalieke01
Topic Starter
Berichten: 5

#9 , 30 aug 2014 15:33

uiteraard bedoelde ik Bart... geen David dus

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#10 , 31 aug 2014 12:04

Nathalieke,

Alle begrip, maar is het nu zo'n probleem om je vuilzakken niet tegen de omheining te plaatsen? Dat is toch geen halszaak? Zet ze aan de andere kant van je oprit..
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Kingfisher
Berichten: 483

#11 , 31 aug 2014 12:37

Nathalieke, de omheinig staat op hun grond, het is hun eigendom, het is hun goed recht om u er op te wijzen dat er geen fietsen, vuilniszakken of andere zaken tegen die omheining te plaatsen. Het is ook hun goed recht om de wijkagent te bellen, als daar herhaaldelijk vuilnis tegen geplaatst wordt, ondanks dat herhaaldelijk is duidelijk gemaakt dat het niet mag.
En dat heeft niks te maken met zuurpruimen of kleingeestigheid.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”