wateroverlast

somwerels
Topic Starter
Berichten: 1

wateroverlast

#1 , 28 aug 2014 12:04

Reeds verschillende jaren hebben wij afvoerwater in onze kelder. Met de zware regenval van dit jaar hebben we hierdoor ook last van opstijgend vocht in de woonkamer. Wanneer ik mijn brandverzekering contacteerde, meldden ze mij dat we eerst een lekdetectie moesten laten uitvoeren. Wij hebben iemand laten komen en hij vermoedt dat het door een lek is in de riolering bij de buren. Maar hiervoor heeft hij de toelating van de buurman nodig om dit te onderzoeken. Deze, die het pand verhuurt, houdt ons nu al maanden aan het lijntje. Welke stappen kunnen wij ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#2 , 28 aug 2014 19:21

vredegerecht stappen. Medewerking afdwingen. Eerst een aangetekend schrijven naar je buurman (of verhuurder) die de situatie uitlegt, en je vraagt een redelijke termijn om onderzoek te kunnen laten uitvoeren. Indien geen gehoor, stap je naar de vrederechter

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”