verzekering syndicus tegenover VME

An Darcy
Topic Starter
Berichten: 79

verzekering syndicus tegenover VME

#1 , 19 aug 2014 10:31

Ik wouw de topic van inina niet hijacken zo dus stel ik aan jullie de vraag in een nieuwe topic:

Hoe kunnen we te weten komen of onze syndicus degelijk verzekerd is tegenover onze VME voor zijn activiteit van "beheerder van residentieel onroerend goed"???
Op de KBO-site staat zijn BVBA ingeschreven als makelaar, niet als syndicus, want bij zijn ondernemingsnummer staan er verschillende codes die verwijzen naar een activiteit op het gebied van "bemiddeling bij aankoop, verkoop en verhuur van onroerend goed" maar er is geen RSZ code 68321 aangegeven voor zijn activiteit als syndicus.

Op zijn briefpapier staat AGF Belgium Insurance vermeld als verzekeraar, maar waarschijnlijk enkel voor zijn officieel aangegeven activiteit als makelaar...
Als ik het goed verstaan heb, moet er een aparte verzekering voor zijn activiteit als syndicus, en die kan hij niet krijgen wanneer hij niet ingeschreven staat op de KBO als syndicus.
Dus, hoe kunnen we te weten komen of hij correct verzekerd is tegenover onze VME?

Vriendelijk dank bij voorbaat,
MVG
An Darcy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 19 aug 2014 10:56

Als ik het goed verstaan heb, moet er een aparte verzekering voor zijn activiteit als syndicus, en die kan hij niet krijgen wanneer hij niet ingeschreven staat op de KBO als syndicus.
Dus, hoe kunnen we te weten komen of hij correct verzekerd is tegenover onze VME?
Door hem een kopie van de polis te vragen.
Ik denk dat iedereen die aan beheer doet een dergelijke verzekering kan krijgen. Ikzelf doe vrijwillig en gratis het beheer van een blok met 5 appartementen, waar ik zelf ook mede-eigenaar in ben, en heb op kosten van de VME, ook een dergelijke verzekering, en ben geen officieel syndicus en niet ingeschreven bij het BIV als syndicus.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#3 , 19 aug 2014 23:55

Door hem een kopie van de polis te vragen.
Als hij dat niet doet, een punt op de dagorde laten plaatsen (zie andere topic).
Als hij het punt niet op de dagorde plaatst, klacht indienen bij het BIV en “neen” stemmen als hij zich terug wil laten verkiezen.

Reclame

An Darcy
Topic Starter
Berichten: 79

#4 , 20 aug 2014 09:35

Ik dank u zeer voor jullie advies.
Ik leer hier zeer veel van jullie.

In de facturenlijst staan er enkel de "polis BA raad van mede-eigendom" en de "polis BA-VME" vermeld, d.w.z. dat wij betalen zijn premie niet.
Gezien hij een officiële BIV syndicus is moet hij zelf zijn professionele activiteit verzekeren, denk ik.
Maar moet hij niet tegelijkertijd zij activiteit ook aangeven bij de KBO?
En welke zijn de gevolgen voor ons wanneer hij het niet doet?
Moest er ooit "iets" gebeuren kan zijn verzekeraar het feit dat hij zijn syndicusactiviteit niet heeft aangegeven bij de KBO aanhalen om de aan ons berokende schade niet te vergoeden??

Met dank bij voorbaat,
MVG
An Darcy

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”