Moto mag niet in stalling staan van syndicus

EvelienL
Topic Starter
Berichten: 5

Moto mag niet in stalling staan van syndicus

#1 , 14 aug 2014 20:35

Hallo,

nog een vraagje.
Mijn vriend zet zijn moto in de fietsenstalling maar nu kregen we een boze telefoon van onze syndicus omdat dat blijkbaar niet mag.
(zou iets met de verzekering te maken hebben maar heb er niet veel van begrepen aangezien onze syndicus enkel frans wilt praten en ik dat niet zo geweldig goed kan)
Klopt dit en kan hier eventueel een oplossing voor gevonden worden?
Ik ken niet veel van deze dingen en weet ook niet waar ik anders terecht kan ..

Alvast bedankt!
Mvg, Evelien.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 14 aug 2014 20:59

Hebt u een copie van reglement van het gebouw en van het huishoudelijk reglement gekregen van de verhuurder?
Welke taal spreekt die of het immobureau waarbij u hebt gehuurd. In welke taal is uw contract?

Er is taalvrijheid maar die geldt ook voor u.

EvelienL
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 14 aug 2014 21:08

Bedankt voor uw antwoord!

Wij huren hier niet, wij hebben dit gekocht.
nog geen contract van de syndicus ontvangen (deze is aangesteld door de andere bewoners) maar hij heeft wel al laten weten dat hij enkel een franse versie zal doorsturen...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 14 aug 2014 21:35

Zie ondertussen antwoord van Vandebos in uw andere post.
Gekocht dan moet u alles van uw NOTARIS krihfen is dan aankoopakte en aangepast reglement gebouw ( wet 2010) dn inwendig reglement.
Hoeveel appartementen ?

hier de wetgeving al eens lezen en hier op het forum antwoorden van Vandebos- j.demoor, luc, marc mortier, pedro enz in deze rubriek.
Lid worden van een eigenaarsvereniging. via zoekmachines op internet
Eigenaarsbond dacht in in het Antwerpse en nationaal ook het NICM ... http://www.nicm.be/upload/docs/BW%20057 ... 100901.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Vermoedelijk is er een VME ... wie zit in het het bestuur - wanneer is de AV.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#5 , 14 aug 2014 22:00

Bedankt voor uw antwoord!

Wij huren hier niet, wij hebben dit gekocht.
nog geen contract van de syndicus ontvangen (deze is aangesteld door de andere bewoners) maar hij heeft wel al laten weten dat hij enkel een franse versie zal doorsturen...
In welke taal is de koopakte opgesteld?
Bij de verkoop had elk zijn notaris of niet?

EvelienL
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 14 aug 2014 22:26

Nederlands, we hadden dezelfde notaris maar in mijn contract staat dat er nog geen syndicus aangesteld was op moment van aankoop.
De syndicus is dus net aangesteld (en wij wisten hier niets van) en de meesten hebben nog niet veel nuttige info van hem gekregen behalve zijn telefoonnummer.
Hij is hier wel al een kleine maand actief met het zorgen dat de regels nageleefd worden (en de gang is 1x gekuist) maar aangezien niemand van ons al "regels" heeft ontvangen en wij dus ook niets wisten van verzekering enz weet ik niet goed hoe ik dit moet aanpakken en wat mijn rechten/plichten zijn.
Ik wil niet moeilijk doen om de moto maar gewoon een schappelijke oplossing vinden alleen staat hij hier blijkbaar niet echt voor open en het is allemaal moeilijk te bespreken aangezien hij enkel frans wilt spreken met ons.
Het is ons eerste appartementje en we weten geen van beide veel van deze dingen.
We gingen er gewoon van uit dat de moto geen problemen zou geven aangezien hij niet in de weg staat ofzo..
Sorry, het is echt een heel verwarrende situatie.

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 14 aug 2014 22:36

Nieuwbouw? Syndicus aangesteld door bouwheer?

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 14 aug 2014 22:45

Dat er een syndicus is moet beslist zijn door een Algemene vergadering van uw appartementsgebouw.
Hoeveel appartementen zijn daar.
U kan bij uw notaris navraag doen hoe het kan dat deze niet wist dat er een VME is.
U kan nakijken op kruispuntbank via adres of er een VME is want deze moet een ondernemingsnummer hebben.
hier dus: http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/z ... 1.worker4b" onclick="window.open(this.href);return false;
Tevens moet de syndicus zijn gegevens ten minste in de hal hebben hangen ( wettelijk verplicht)

Een goed boek is : http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8740,d.d2k" onclick="window.open(this.href);return false;
en alles wat u op internet vindt van schrijver 'Roland Timmermans' o.a. zijn boek Praktische gids voor de syndicus beide uitgave bij Kluwer.

In het Brusselse kan Luc u wel goed bijstaan vermoed ik...

zie mijn pb

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#9 , 15 aug 2014 17:28

Het lijkt me ook dat een fietsenstalling een fietsenstalling is, en geen parkeerplaats voor moto's...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”