Syndicus weigert Nederlands te praten

EvelienL
Topic Starter
Berichten: 5

Syndicus weigert Nederlands te praten

#1 , 14 aug 2014 20:29

Beste,

Ik heb een probleem met mijn syndicus.
Samen met mijn vriend woon ik in Brussel, onze franse kennis is niet optimaal en toen ik vroeg om een nederlandse/engelse versie van zijn tarieven en onze eerste factuur weigerde hij dit. Ik weet dat hij nederlands en engels perfect verstaat maar hij weigert beide talen te spreken.
Voor ons is dit een serieus probleem aangezien het hier om geld gaat en we zijn niet de enige in ons gebouw met deze klacht.

Kan/mag dit zomaar?

Alvast bedankt.
Mvg, Evelien & Seppe.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 14 aug 2014 21:01

Art. 577-11/2. [1 Een mede-eigenaar kan, op zijn verzoek, een vertaling verkrijgen van elk document met betrekking tot de mede-eigendom uitgaande van de vereniging van mede-eigenaars, indien de bedoelde vertaling dient te gebeuren naar de taal of een van de talen van het taalgebied waarin het gebouw of de groep van gebouwen gelegen zijn.
De syndicus draagt er zorg voor dat deze vertaling binnen een redelijke termijn ter beschikking wordt gesteld.
De kosten van de vertaling zijn ten laste van de vereniging van mede-eigenaars.]1
De syndicus vriendelijk laten weten dat indien hij hieraan niet wenst te voldoen jullie, eventjes de gelederen sluiten, er geen probleem mee hebben dit punt aan te kaarten bij zijn controle organisme en indien nodig het de zaak voor het gerecht te brengen.

EvelienL
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 14 aug 2014 21:11

Super bedankt voor de reactie!
Hier ben ik enorm mee geholpen.
Mvg.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 14 aug 2014 22:03

Indien gewenst... Wil ik met veel plezier een concept briefje in elkaar flansen.

Syndici die vinden dat ze boven de regels staan... vormen de originele reden voor dewelke ik op dit forum een tijdje geleden eventjes ben blijven plakken.

:mrgreen:

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”