Omheining buurman

lorettedemar
Topic Starter
Berichten: 1

Omheining buurman

#1 , 12 aug 2014 12:56

Wij wonen op dit moment in het ouderlijk huis van mijn grootouders. Dit huis bestond rondom rond een betonnen wal geplaatst door mijn grootvader in de jaren '50. De wal stond op de scheiding maar is geplaatst door mijn grootvader.
Wij willen echter een nieuwe houten omheining zetten. Alle buren deden mee behalve één achterbuur. Ter hoogte van die achterbuur laten we dan ook de betonnen wal staan en zetten de nieuwe houten omheining op ons perceel.
Nu blijkt dat de achterbuur de betonnen buur zonder ons medeweten heeft afgedaan. De betonnen wal stond op scheiding maar was onze eigendom.
Wat kunnen we hieraan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 12 aug 2014 13:16

In gebreke stellen voor de afbraak zonder uw toelating van een gemene muur. Als minnelijke schikking voorstellen dat hij alsnog de helft van de houten afsluiting betaald en - indien te veel van uw eigendom ingepalmd werd ook de verplaatsing op zijn kosten vorderen van de houten afsluiting. Als hij hier niet op ingaat wordt het vrederechter.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”